Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under september 2008

Av easterbunny - 30 september 2008 21:47


Just nu känner jag mig uttömd. Alla tankar har blivit tänkta för idag, nu är hjärnan bara trött och orkar inte tänka annat än på mina Basic needs (lånar lite från Business studies här) , vilket är äta, säng och sova. Typiskt, äta blir alltid en dum utväg när jag inte ens känner mig det minsta hungrig. Ögonen svider och jag skulle nog somna om jag bara lade ifrån mig datorn.


Jag vill inte åka flygplan.

Av easterbunny - 30 september 2008 19:05


Hurray, I love the orange game!


ÄNTLIGEN så har bekräftelsemejlet kommit, hurraaaa.. snart kommer du, mitt lilla paket!

Av easterbunny - 29 september 2008 15:11

Well, I'll never forget the first time that I heard
That pretty mouth say that dirty word
And I can't even remember now
What she backed my truck into
But she covered her mouth and her face got red
And she just looked so darn cute
That I couldn't even act like I was mad.
Yeah, I live for little moments like that.

That's like just last year on my birthday
She lost all track of time and burnt the cake
And every smoke detector in the house was going off
And she was just about to cry until I took her in my arms
And I tried not to let her see me laugh.
Yeah, I live for little moments like that.

I know she's not perfect
But she tries so hard for me
And I thank God that she isn't
'Cause how boring would that be
It's the little imperfections
It's the sudden change of plans
When she misreads the directions
And we're lost but holding hands.
Yeah, I live for little moments like that.

--- Instrumental ---

When she's laying on my shoulder
On the sofa in the dark
And about the time she falls asleep
So does my right arm
And I want so bad to move it
'Cause it's tingling and it's numb
She looks so much like an angel
That I don't want to wake her up.
Yeah, I live for little moments.

When she steals my heart again
And doesn't even know it.
Yeah, I live for little moments like that...

Av easterbunny - 28 september 2008 21:22


Vi börjar väl med dagens fem så har vi det överstökat, ibland känns det för svårt att komma på fem bra saker med varje dag. 

Jag har mat varje dag - så mycket att jag äter mig överviktig och mår dåligt av det.

Jag har kläder att ta på mig - så mycket kläder men ändå inget som passar på min tjocka kropp

Haha, vill man så kan man. Sannerligen.


  • Jag sov tolv timmar inatt, från elva-tiden till halv tolv.
  • Somnade om från halv ett till tre (Jag har alltså sovit 14+ timmar!)
  • Knåpade ihop ett cv + personligt brev
  • Tog en 30 minuters promenad
  • Vädret var fint, förutom att det blåste så alla löven på de röda fina träden utanför lostnade. Nu ligger alla löven på marken, typiskt också.

Jag är egentligen inte så här pessimistisk. Jag är bara inne i en period av mitt liv där jag har huvet ner och fötterna upp. Eller bakochfram kanske.. har ingen riktig koll på nånting egentligen!


Imorgon måste jag ringa till naprapaten och be om en ny tid för den jag fick i tisdags passar absolut inte. Jag tänkte inte på att jag har körövning *lala, sjunga* med Sara klockan tre, eller är det klockan fyra?

Jag måste också knåpa ihop uppsatsen till Etik och Livsfrågor men det är en uppgift som känns rolig. Hmm..

Jag tänkte ta mig ut på en promenad också, jag måste börja göra saker som har bra inverkan på min kropp! Att röra sig är bra :) Då blir kroppen glad. Och så passar kläderna bättre så då försvinner det problemet ur världen - åh vad jag är klyftig!


Av easterbunny - 27 september 2008 20:13


Det är min största last OCH tillgång. Undra varför det kan vara så? Att en egenskap jag är nöjd med i vissa sammanhang kan ge mig riktig ågren i andra? Varför kan jag inte bara vara tjurskallig de gånger jag behöver vara det och i resterande fallen kan jag vara lugn, tålmodig och rättvis. Jag avskyr att man alltid är själv-partisk. Det ska jag jobba bort! I want to be someone to be proud of.



Du är lika bra som vanligt du :) Mitt lilla troll.

Av easterbunny - 27 september 2008 19:28


Hihi, den satte sig bakom mig och ville gömma sig från den andra katten! :) Jag kanske är kattpratare?


Av easterbunny - 27 september 2008 19:21


På höstpromenad.








Åh, en sån älsk(ad)skog . =)

Av easterbunny - 27 september 2008 13:16


Godmorgon solstråle, en sån härlig dag.

Solen skiner om vart annat, det tycker jag är härligt. Jag började dagen med en god frukost som självklart resulterade i att jag åt way to much än vad jag egentligen vill, behöver eller vill ha.

Tackvare nagellack så har mina naglar blivit jättestarka och därför har de kunnat växa till sig utan att bli skivlingar.. oturligt nog så råkade jag av en olyckshändelse komma åt Fredriks högra ben och rispade upp ett 1 decimeter långt rivsår. Saaablar.. Det är inte bra att ha långa naglar om man inte håller koll på hur man rör sig som. Nåja, tur att det är sånt som läker.


Idag är det ishockey som jag, Fredrik, mamma o pappa ska gå på. Jag har inte ens någon aning om vilket lag det är som spelar, men det är väl sånt man får lista ut under tiden. Huvudsaken är att jag vet vilka som borde vinna -de rödvitagröna. Nej nu är jag absolut inte mig själv, jag bryr mig inte om vem som vinner egentligen, båda lagen kan väl vinna, då blir alla glada. Jag saknar någon som helst känsla av tävlingsanda, den måste ha glömts bort vid min tillverkning. Att tävla med mig ger ungefär lika mycket som att tävla med en tegelbricka. Därför kanske det går att förstå mitt absoluta ointresse i sporter där två lag tävlar mot varandra. Vad spelar det för roll vem man hejar på? Varför ska man heja på något lag över huvudtaget? Inte sover jag bättre om natten om Modo vinner!

..Nu riskerar jag förmodligen att bli utfryst av stadens invånare efter att ha yttrat mig på det här viset om Örnsköldsviks religion..

så... Heja modo.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards