Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Hola, my name is Sofie - also known as "the brick".

Av easterbunny - 27 september 2008 13:16


Godmorgon solstråle, en sån härlig dag.

Solen skiner om vart annat, det tycker jag är härligt. Jag började dagen med en god frukost som självklart resulterade i att jag åt way to much än vad jag egentligen vill, behöver eller vill ha.

Tackvare nagellack så har mina naglar blivit jättestarka och därför har de kunnat växa till sig utan att bli skivlingar.. oturligt nog så råkade jag av en olyckshändelse komma åt Fredriks högra ben och rispade upp ett 1 decimeter långt rivsår. Saaablar.. Det är inte bra att ha långa naglar om man inte håller koll på hur man rör sig som. Nåja, tur att det är sånt som läker.


Idag är det ishockey som jag, Fredrik, mamma o pappa ska gå på. Jag har inte ens någon aning om vilket lag det är som spelar, men det är väl sånt man får lista ut under tiden. Huvudsaken är att jag vet vilka som borde vinna -de rödvitagröna. Nej nu är jag absolut inte mig själv, jag bryr mig inte om vem som vinner egentligen, båda lagen kan väl vinna, då blir alla glada. Jag saknar någon som helst känsla av tävlingsanda, den måste ha glömts bort vid min tillverkning. Att tävla med mig ger ungefär lika mycket som att tävla med en tegelbricka. Därför kanske det går att förstå mitt absoluta ointresse i sporter där två lag tävlar mot varandra. Vad spelar det för roll vem man hejar på? Varför ska man heja på något lag över huvudtaget? Inte sover jag bättre om natten om Modo vinner!

..Nu riskerar jag förmodligen att bli utfryst av stadens invånare efter att ha yttrat mig på det här viset om Örnsköldsviks religion..

så... Heja modo.

 
 
Ingen bild

Persila

27 september 2008 19:47

Var ju tvungen att läsa tillbaka varför du verkar vara i Sverige och läste ditt inlägg där du bestämt dig för att åka hem. Jag får mest känslan av en vinnare, inte en förlorare. En människa som lyssnar på sig själv, som analyserar sitt beteende och vågar ta beslut som många inte vågar ta. Det är modigare att våga åka hem än att stanna och lida. Tycker jag! Du vågade ju fara i allafall! Och försökte verkligen. Sen tog du ett beslut och när man läser resten av alla inlägg är det ju solklart att det var bra för dig. Så harmonisk och glad du verkar nu jämfört med i Espagna. Så Heja dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards