Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 10 september 2008

Av easterbunny - 10 september 2008 22:05


Nu återstår bara två dagar i skolan den här veckan.

Ikväll så gick jag o Matilda ut en sväng på ciudaden för att kolla lite grejer, jag har fortfarande inte köpt några tofflor som är så väl behövda. De jag har är utgådda, söndriga och luktar urkbulle. -Det är varmt att gå i skor gjorda av fuskskinn när det är 30 grader ute vill jag säga!

Idag bättrade jag på nagellacket på tårna igen, nu är det rött och fint åter en gång.


Stickningen åkte fram nu när hösten tagit fart(i sverige)! Årets projekt blir att försöka fixa ihop några sorts vantar. Jag har börjat sticka på själva skaftet, när det är klart blir det till att googla för att se hur man fixar till det där med tummen.


Projekt nr 2 är det projektarbete som ska göras i åk 3. Skolarbete dvs. VAAAD ska jag hitta på förnågot? Ge mig idéer och förslag! Jag känner för att skriva något.. Men jag tror inte att jag duger till det.

Idé var att kanske höra med någon lokal tidning hemma i sverige om jag kunde få skriva krönikor till dem och berätta om hur jag funderar kring livet i spanien kontra sverige, vad jag upplever och vad som väcker tankar hos mig.

Men tankarna är bara i embryostadiet än så länge.. Några kommentarer?



Av easterbunny - 10 september 2008 16:41


  • Måndag
  • Tisdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lördag
  • Söndag

Jag har tittat in på Ybuss's hemsida igen och gissa vad jag fann! En länk som talade om för mig att busstiderna för att åka hem över jul skulle bli tillgängliga från i början på Oktober!

Vilken tur! Då hade jag rätt alltså.


Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards