Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under oktober 2008

Av easterbunny - 31 oktober 2008 18:45


Jag mår inte riktigt bra den här tiden på kvällen. Det kanske bara får vara så.

Av easterbunny - 31 oktober 2008 14:12


Sista dagen på mitt höstlov och min mellersta storasysters födelsedag. Skön promenad i skogen som gav mig skavsår på vänster fot. Efter att jag kom hem så satte jag mig på sängen på mitt rum och slog på teven. Carin 21:30 och Elisabeth Massi Fritz gästade!

En helt otrolig kvinna plus att jag tycker så hemskt mycket om hennes röst och hur hon pratar. Hon verkar vara så samlad, klok, erfaren, öppensinnad och kunnig. En sån kvinna vill jag bli när jag blir stor. Som Elisabeth Massi Fritz!

Av easterbunny - 31 oktober 2008 09:33


GRATTIIIIIS IDAAAAAAA PÅ FÖDELSEDAAAAAAAAAAAN!

Här uppe i din trygga hemstad bjuder vädret på lite moln, lite blåst och fortfarande små gnuttar snö lite här och där. Tempraturen är på plus 1 grad. PERFEKT FÖR PROMENAD I SKOGEN!


Av easterbunny - 30 oktober 2008 16:58


Jag ska tanka bilen.

Jag gör det sen, det får vänta en stund.


Jag har varit ute och gått i en timme och halva promenaden blev promenerad i skogen! Åååååh denna vackra Norrländska skog. Jag har sålt min själ.

Av easterbunny - 29 oktober 2008 01:17


Två stora gröna ögon och en svart lång lurvig svans. Fem klor på varje tass och en röst som skär sönder glas. - Vår katt Simson.

Nå, nu kom jag på att katter

 har fem klor på framtassarna och att de på bakbenen bara har fyra klor. Men det hade blivit så invecklat att skriva allt det så jag lät det vara som det blev.

Det tokiga med att kliva in genom dörren till lägenheten vid ett-tiden på natten är att just detta lilla lurviga, skrikande, pysslande, rivande, tokryckande monster vaknar till liv och är svår att få bukt på. Katters mest aktiva tid är som känt under dygnets mörkare timmar och är det någon som kommer och stör när han äntligen funnit sig till ro för natten så är han inte svårstartad.  Han jamar och upptäcker plötsligt hur intressant

  •  vardagsrums mattan är,
  • köksgolvet - krypa mellan alla stolar är SUPERKUL!,
  • en Indiska-påse som ligger på mitt golv,
  • prassel-papper,
  • min handväska som rasat ner,
  • en låda (jättespännande!),
  • mina halsband som hänger på fönsterbrädet,
  • gardinen (hurra! jag gömmer mig och ingen ser var jag tog vägen),
  • JO JUST DET! OCKSÅ VILL JAG HA MAAAAT!

Som tur är så vet jag Simsons rutiner lite grann och är det så oturligt att jag av någon anledning är uppe vid den här tiden är det bäst att snabbt som ögat ordna matskålen så den står breddad med kattkulor så han inte ser någon öppning till oprovocerade jam.

 Nu verkar det som att kamikazekatten funnit sig till ro ännu en gång vilket betyder att jag inte behöver oroa mig över risken för väckta föräldrar mer. Tack för idag.

Av easterbunny - 28 oktober 2008 17:25


Att jag börjar om från noll nu

Av easterbunny - 28 oktober 2008 09:19


TJOOOOHOOOOOOOO! Det snööar!!!

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards