Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 14 september 2008

Av easterbunny - 14 september 2008 22:02


Slänger med en bild på mig i bikini så jag verkligen kan understryka att jag INTE har plockat fram fjällrävenjackan ännu - lär nog inte bli heller.


Sov gott alla små, det tänker jag göra. (Om jag nu inte blir störd utav något monsterkryp inatt)

Av easterbunny - 14 september 2008 21:46


Haha,

nu har jag min framtid säkrad om jag beslutar mig för att bosätta mig här i spanien. Jag får kalla mig Förste-insektsnät-försäljare. Jag tackar Persiljan som kom med den goda idén. Men konstigt vore om det inte fanns något liknande här redan, är spanjorerna verkligen inte smartare än så? *hihi*

Helst med tanke på alla dessa sorters småkryp som finns överallt. För att inte tala om ÖDLOR!


På tal om att betala 20 kr / 100 bilder så försökte jag göra det här nerifrån. Jag skickade 99 bilder och +46 framför numret som man skulle skicka smset till, inte fick jag något svar med en bekräftelsekod? Vad har jag gjort för fel?

Jag använde mitt svenska simkort (hade slut på pengar på det spanska) och jag slog +46 innan, vaaad gjorde jag för feeeel?? Någon som kan hjälpa mig?

Av easterbunny - 14 september 2008 20:02


Uppdatering i lite mer samlat sinnelag;


Djuret som flög in genom mitt rum och satte sig på mitt golv som vi senare lade ett glas över var INTE en kackerlacka. Det var en syrsa, en JÄTTESTOR en.

Den var säkert tre cm lång och en cm bred.


Yolanda kom hem och kunde bära ut den i trädgården igen. Pjuh, vad skönt, ingen skada skedd!

Av easterbunny - 14 september 2008 19:53


Jag behöver ett svar; snabbt!

KAN KACKERLACKOR FLYGA?

Av easterbunny - 14 september 2008 19:41


DET FLÖG IN ETT DJUR PÅ MITT RUM!

FÖNSTRET HAR STÅTT ÖPPET VARJE DAG NU FÖR ATT DET ÄR SÅ VARMT OCH MEDANS JAG SITTER PÅ GOLVET FRAMFÖR MIN DATOR SÅ HÖR JAG ETT HEMSKT SURRANDE OCH ETT *domp* . ETT INSEKTSDJUR HAR BRYTIT SIG IN! (Tänk om fler djur har tagit sig in medans jag varit på skolan? Tänk om det finns FLER HÄR INNE??)
JAG SPRANG IN SNABBT SOM ÖGAT TILL MIN TVÅ ÅR YNGRE RUMSKOMPIS I HOPP OM ATT HON KUNDE RÄDDA SITUATIONEN. DET KUNDE HON!

JAG SPRANG NER EFTER ETT GLAS OCH NU SITTER DJURET DÄR, I ETT GLAS!


Jag kan inte hindras från att tycka synd om djuret som sitter där inne, men det ser ut som en kackerlacka och jag vill inte ha den lös inne i mitt rum för då kanske den börjar krypa på mig inatt!

Jag vill inte ha den här inne överhuvudtaget!

Jag får vänta tills Yolanda kommer hem så hon kan flytta den härifrån, så länge får glaset vara dess fängelse.


Jag är ingen djurplågare, jag är bara rädd.

Av easterbunny - 14 september 2008 16:45


From that moment there was never any doubt, that I had found the one that I'd allways dreamt about.


Åh vad jag saknar er där hemma. Det är inte bra för mig att ha så här mycket tid över för mig själv att fundera, som jag har här nere på helgerna. Dessutom är min älskade Fredriks musiksmak väldigt melankolisk och när jag sitter här och längtar hem så är det knappast till min fördel att musiken håller samma mått.

Idag har jag varit på El corte Inglés och köpt nagelfil och nagelklippare så nu kan jag underhålla mina naglar.

Naglar växer fortare än man tror, det märker man verkligen när man inte har tillgång till en nagelklippare. Jag glömde mitt fina etui hemma -onödigt- så den enda lösningen var att köpa nytt.

Vilket slöseri, men man kan ju inte förutse allt.


  • Måndag
  • Tisdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lördag
  • Söndag
  • Denna vecka är nu bedömd som avslutad, framför mig ligger en ny.


    • vecka 36
    • vecka 37 (15)
    • vecka 38 (14)
    • vecka 39 (13)
    • vecka 40 (12)
    • vecka 41 (11)
    • vecka 42 (10)
    • vecka 43 (9)
    • vecka 44 (8)
    • vecka 45 (7)
    • vecka 46 (6)
    • vecka 47 (5)
    • vecka 48 (4)
    • vecka 49 (3)
    • vecka 50 (2)
    • vecka 51 (1)

    Jag har iallafall tur med vädret.

    Presentation

    Omröstning

    Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
     Familj, vänner
     Mina djur, djur i allmänhet
     Studier
     Framtidsplaner
     Mina intressen/Fritid
     Livssyn
     Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
     Fortsätt som du gör nu*

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17
    18
    19 20 21
    22 23
    24
    25 26 27 28
    29 30
    <<< September 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards