Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 8 september 2008

Av easterbunny - 8 september 2008 18:53


Snabbt ut och snabbt in igen!

Jag o Matilda knatade ner till "stan" (nåja, det ligger lite affärer där) för att jag hade "mission bloc de notas!". Affären som jag tidigare nämnt var då öppen , tack vare en trevlig expedit på en Brittisk affär (jo! ni hörde rätt, en gubbe vars språk jag förstår och han förstår mig! HURRA!) så berättade han när denna Papelería öppnade och då kunde jag snabbt och smidigt gå dit och köpa mig lite proviant i form av skolböcker. Det blev ett flerämnes block för 5 ämnen tror jag det var. Toppen på knoppen!

På vägen hem så föll ögonen

på affären som låg bredvid. "Åh, en affär med bakelser!" tänkte vi och vi gick in genom dörren och munnen började vattnas när vi såg en hel disk full med bakelser i choklad, bakelser med frukt, bakelser, bakelser och åter bakelser. JUMMI!

Men det är varmt utomhus och jag bestämde mig att en glass nog fick räcka så jag köpte mig en Solero Exotic. Jättemumsig var den men jag sölade på mitt vita linne.. typiskt..

Matilda köpte en munk och av hennes ansiktsuttryck så tolkade jag det som att den var som att flyga till himlen.


Vi satte oss och såg lite uppvärmning vid en fotbollsplan och då kände jag hur törstig jag blev så jag föreslog att vi skulle gå till den Engelska mataffären. Visst sa vi!

Jag köpte en flaska vatten (jättegott! den här gången heter det Agua Mijas och det var tillochmed i kylen, britterna är inte så tokiga!) Matilda köpte Haribo nappar tror jag det var, så nu har hon nåt att mumsa på imorgon efter hon kommit hem från den sena fotbollsträningen.


Klockan är precis 19.00 slagen och ännu en dag har passerat.

Hoppas att ni har det bra hemma i Örnsköldsvik(och Göteborg OCH Nyköping)! Tänker på er varje dag!


Av easterbunny - 8 september 2008 17:00


Så, nu var den dagen bortgjord. Den gick snabbt och smärtfritt.

Idag fick jag mitt schema också så nu vet jag hur mina kurser ligger. Måndag morgon börjar med två timmars Internationell Ekonomi följt av en timmes spanska följt av lunch som är följt av Företagsekonomi B.

Tre lektioner på en dag känns fjuttigt men istället är båda ekonomi-lektionerna två timmar vardera. Läraren är från Göteborg och verkar gör-bra så det ska nog funka.

Vädret är inte lika varmt idag som det varit tidigare, vi går mot "höst" så det är kanske inte så konstigt att det blir "kallare".. Men allting är relativt!

Vi snackar fortfarande 20 + i tempratur!


Dagens mission är att försöka hitta någon ställe som kan förse mig med kollegie block! Typiskt att alla affärer har siesta när jag slutar skolan... stället jag besökte som också ligger väldigt nära där jag bor (kanske 5-10 minuter) skulle öppna vid fem- halv sex. Jag väntar för säkerhetsskull till klockan halv sex så jag slipper stå utanför att vänta om det inte öppnat klockan fem.


Nu är det bara fyra dagar till i skolan den här veckan. Sen blir det helg och ny vecka igen. Hurra!


Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards