Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under december 2008

Av easterbunny - 31 december 2008 12:42


Det är duk-letning i full färd här hemma, och i och med det så hittades två par skor som jag "TILL MEJ!" :ade. Så nu har jag nya skor att ha tills ikväll, eller ny-gamla. Lite vintage alltså. :) hihi*


Nej nu ska jag inte ligga och dra ut på detta längre, det blir till att ge mej ut på duk-letning också. Tjingtjong!

Av easterbunny - 31 december 2008 09:42


Året 2008 har gått mot sitt slut och har erbjudit mej flera spännande och intressanta upplevelser. Jag skulle aldrig vilja ha missat något utav det. Trots att det inneburit många tårar och mycket head-scratching så är jag nöjd med vad det kommit att innebära för mej. Vi ska aldrig ångra, bara se frammåt.

Nu har vi ett nytt år framför oss som för mej innebär STUDENTEN i all ära och att pröva sina vingar utanför föräldrahemmet. Förhoppningsvis med en gul+vit perserhona vid min sida. =)


Jag önskar alla er läsare ett GOTT NYTT ÅR!


Av easterbunny - 30 december 2008 17:08


Nyss utspelade sej en ordväxling mellan mej, yngsta dotter i familjen, och min kära far.
Min pappa säger; Vet du hur man kan bygga en pyramid av tändstickor?

Jag svarar ; Nääe...

Pappa säger ; Jo, man ska ha fem.. näe, sex tändstickor..

Pappa sitter ner vid köksbordet och börjar knåpa med tändstickorna. Jag går iväg till rummet bredvid och sätter mej vid datorn och plötsligt hör jag honom utbrista "Man skulle haft tejp!"


Av easterbunny - 30 december 2008 09:51


To Jennifer:

Feels like it was a while ago since I wrote in english so that even you can understand. =) It just felt like it was about time to do it now. I hope you'll notice this too.
Today I woke up at 8.44am and I'd been sleeping since 12 pm or something, I guess it would be enough sleep for me but still I feel tired. Maybe it's because of the cold I've dragged on?
It's one of these days when I really can't figure out what to wear, I just want to wear my pyjamas and stay in bed but I cant! I have things to do! I'm waiting for my father to come home (he has a day off from work today since it's New years eve tomorrow) from his gym-pass and then I'll take the car to go to my grandmother and grandfather to deliver my self-knitted socks. :) They are to my grandma, hope she'll enjoy them! =)


The temperature is minus 0,5 over here today. Not too cold actually, and it seems like the sun will be out so I can't complain! =)
I hope you know that I'm waiting for you to send me a letter soon, ;) Take care dear! Love

Av easterbunny - 30 december 2008 09:19


Godmorgon solsken! (allt för dej Emma)

Jag hittade en skiva bland mina andra skivor igår som jag inte ens visste att jag hade, eller jo, men jag visste inte att den var bra. Nu tycker jag att den är bra, hurra, jag har hittat en ny, bra skiva helt gratis! :)


På schemat idag står bara en sak egentligen ; Åka till Idbyn och lämna stickesockorna, som jag gjort klart, till farmor. Hoppas hon blir glad och nöjd. Men först och främst ska jag försöka mej på att borsta tänderna och klä mej anständigt. Vad ska ni göra idag?

Av easterbunny - 29 december 2008 21:51


YES! Jag har tillbaka pärlan igen! Pappsi kunde med sina magiska krafter återställa datorn så nu är allt som det var tidigare och jag har lovat mej själv att inte försöka fippla något mer. Jag är nöjd som den är precis nu. *hihi*


Jag har haft sällskap av den mysigaste tjejen i stan ikväll! Vi tog en powerwalk på Örnsköldsviks gator och slutade hemma hos mej igen för lite Alicia Keys lyssnande. VERY NAJS I SAY!

(SötIda på bilden)


Jag är klar med sockarna som jag stickat till farmor också! Yessss! Nu har jag satt igång med ett nytt litet projekt. Mer säger jag inte, för jag vet inte vilka nyfikna ögon som kan läsa. :)

Av easterbunny - 29 december 2008 10:32




HE HE, Simson tyckte att det var såååååååå roligt att bli fotograferad idag :) Höger sida är hans "bra" sida.

Av easterbunny - 29 december 2008 09:53


Jag känner mej som när jag var yngre och tiggde och bad för att få det jag ville ha. Men det måste understrykas att jag aldrig behövde stå där tomhänt i slutet, mitt tjat lönade sig tack vare snälla föräldrar. (Eller tack vare föräldrar vars trumhinnor snart börjat falla sönder pga yngsta dotters eviga tjat?)

 Hur som helst, vad kan man vänta sej om man uppfostrat sina barn till att bli hysteriska djurfanatiker?

- Just det!

De hade chansen att påverka oss som riktigt små och säga "usch och fy" åt små djur som vi ville släpa in genom den stora trädörren till föräldrahemmet men det gjorde de inte! :) Tur för mej det.

Det måste betyda att de någonstans djupt inne i deras vargahjärtan själva har svårt att stå emot att ha små djur till sällskap lite var stans i huset. AHA! JAG HAR ALLT LISTAT UT DERAS AKILLESHÄL!

Frågan är bara hur jag ska utnyttja det till min fördel? :P Hade jag varit helt utan respekt för mina föräldrar, eller kanske mer självförtroende, eller kanske saknat egenskapen att gärna vilja vara till lags, då hade jag hämtat hem katten själv och sagt "Nu är det såhär!" .. Men det går ju inte, för att jag är jag.

Jag vill helst inte bryta några regler för min egen skull, utan vill helst vinna spelet genom att gå på en annan stig.  

Nej fy vad tråkigt! På det viset blir det ju inga intriger! hihihihi...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards