Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 25 september 2008

Av easterbunny - 25 september 2008 21:42


Det här året har varit väldigt djur-tätt för min del. Jag matade en rävunge med kyckling, jag såg en älg, en utter, en and och en larv(larven var JÄTTESTOR!) på samma promenad, jag såg en salamanderödla (två egentligen) i spanien och en syrsa flög in i mitt rum.

IKVÄLL SÅG JAG EN UGGLA! En Sparvuggla! Den var rädd och kunde inte flyga så vi körde ut med den till en fågelvän i Norrvåge. Åh, vilka bra människor det finns som kan ta hand om djur!


  • Hurra! Jag har sett en uggla! (som jag senare fick låna ut min nya sjal till, som jag satt med i knät innuti en låda)
  • Jag och Idis gick runt och frågade om sponsorer till IC3's modeshow - yeeaaa, bidra med något till klassen feels good.
  • Jag gick och fick bli tillrättad hos naprapaten, knak knak.
  • Positiv inställning.
  • Fredrik, du är så bra varje dag.

AAAH, PANIIIK!

Jag är dålig, jag vet om det! Dålig planering utav mig! På grund av att jag misslyckades med min veckoplanering (FÖRBASKAT LAT) så kommer det gå åt skogen imorgon! Dumma, dumma, dumma mig!

Av easterbunny - 25 september 2008 08:31


Jag vill tala om ett ämne som berör både mig och min äldsta storasyster. "Vi Kram-missbrukare".

Det finns inget stopp, jag vill helst vakna i en kram och gå runt hela dagen i en kram för att sedan när det är dags att sova - somna i en kram. Det är varmt och skönt och om-hållande. Perfekt! Jag älskar kramar, men det ska vara kramar som aldrig släpper taget.

Jättejobbigt, helst för Mr pojkvän, som aldrig kan röra sig mer än en decimeter ifrån förrän jag gnyr "kraaamaaa miiiiiig".

Jag tror att mer än EN gång så har tanken på att låsa in mig i en städskrubb korsat hans tankebanor.

Ska vi vara djupa så kan jag relatera till det en klok kvinna, en kurator, talade om för mig för inte så länge sen. - Kanske är det ett tomrum inuti mig som orsakats av min dåliga relation till mig själv. Att jag aldrig är nöjd med mig själv gör att det saknas något, ett hål som står tomt -ofyllt-. Det hålet måste fyllas av något och då blir någon drabbad, en människa som är duktig på att visa hur mycket han tycker om mig. Jag blir beroende - Ge mig mer!


...annars kan det lika gärna vara så att det behövs olika typer av människor; det behövs kramare som mer än gärna ställer upp på kramar när som helst, det behövs också o-kramare för att reglera kram-mängden för alla kramare.

Hur skulle det se ut om ALLA kramades hela tiden??

Av easterbunny - 25 september 2008 08:26


Igår var en bra dag,

  • jag åt två glassar.
  • jag ringde och fick tid hos naprapaten snabbt som ögat! (att jag hade ont i ryggen var förstås inte något bra..)
  • jag fick en lång kraaam av Ida
  • jag gjorde upp en bra deal med älskling så nu kommer han inte undan att ge mig alla kramar jag vill ha! *moahhaha!*
  • jag filade och målade naglarna så nu är de röda och fina istället för bruna och nötta.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards