Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 13 september 2008

Av easterbunny - 13 september 2008 23:17


Nu tar molnen mark.
Jag var förblindad av att solen sken så stark.
Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
Kan det begäras mer av mig.

Av easterbunny - 13 september 2008 23:08


Jag kan inte förstå vad det är för feeeeeeeeeel med miiiiig.


Här sitter jag, snart tio över elva på en lördagkväll, arton år, sovit hela natten till halv nio, somnade om efter någon timmes vakande och sovde till halv tolv, TRÖTT! NU? VARFÖR?

Tala om en tråkig gäststudent, det enda jag gör är att sova och vila. :)


Jag känner mig helt utpumpad efter denna dag och ändå har jag bara varit uppe i elva och en halv timme! Jag har känt länge att jag skulle kunna gå och sova men jag har tänkt att det vore kanske tråkigt mot Yolanda. Jag skäms lite över att säga "buenas noches" redan innan hon hunnit göra sig klar för att GÅ UT! Visst, utgångstiden är en aning senare här än hemma i sverige. När festen är slut hemma så har den bara börjat här nere.

Själv trivs jag jättebra med att gå och sova i tid och, som det ser ut nu, sova halva dagen därpå också! *stort leende*

Tidigare har jag inte varit någon som sovit bort halva dagen utan jag har gått och lagt mig i tid, TIDIGT, och vaknat i samma anda och haft hela dagen som spelplan. Nu lever jag som ett kattdjur, jag sover mer timmar av dagen än vad jag är vaken. Men antagligen behöver jag ju det.

Yolanda har åkt iväg för att hälsa på sina föräldrar och då passar jag på att gå och lägga mig!

GODNAATT HÖRNI!

Av easterbunny - 13 september 2008 19:40


En sak som inte liknar något jag sett i sverige (förutom på The Sims 2 djurliv. -ett dataspel-) var när vi gick förbi en djuraffär i det stora köpcentret idag.

HUNDAR + en KATT satt inne i små glasmontrar och tittade ut på omvärlden genom ett fönster! Vad är det för sätt att behandla små djur på? Alla hundar såg så fina ut och jag ville ta hem allihopa. Helst en svart bullterrier som låg och sov bredvid glaset med stängda ögon. Det såg ut som en liten tjock gris.

-Ja, de såg välmående ut, de hade fina pälsar och såg ut att få bra med mat. Ett liv i en glasmonter är ändå inget liv för en hundvalp.


Jag trodde inte att det förekom i verkligheten, tydligen hade jag fel. Jag blev så förvånad över det hela att jag inte tänkte på att ta bildbevis. Åker jag tillbaka dit så ska jag sannerligen ha kameran i högsta hugg!

Av easterbunny - 13 september 2008 19:37

Här står jag inne på Zara på Miramar och funderar på att köpa en väska. Den var fin; brun med blommor på.

Av easterbunny - 13 september 2008 16:17


Jag vaknade tidigt idag.

Inte tidigt om man tänker på vilken tid jag gick och la mig igår, klockan halv tolv. Jag vaknade halv nio idag.

Jag satte mig vid datorn, jag läste lite bok, lyssnade på min ipod och somnade om. - Halv tolv klev Matilda in genom dörren och undrade om jag fortfarande sov!

-Det gjorde jag ju, jag hade somnat om! Skönt det, då gick lite mer tid från denna dag utan att jag behövde göra något speciellt.

Vid frukosten frågade Yolanda om vi ville åka till Miramar som är ett stort köpcentrum och det ville vi!


Har nästan precis klivit in genom dörren igen efter dagens shoppingrunda. Jag hittade ett par skooooor! Mitt öde är inte knutet till de gamla skor vilka jag tryckte ner i soptunnan imorse. (Tur det, hade inte varit så bra för mig att behöva ligga där hela dagen och missat allt det roliga!)


Jag har också köpt mina första GÅVOR! Jag säger inte juleklappar för att jag inte vet när jag ska ge dem.. men det är presenter till några utav er där hemma iallafall.

 HAHA, detta är ett år att minnas! Ett år då Ida INTE är först med julklappsinköpen! .. eller?

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards