Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under september 2008

Av easterbunny - 16 september 2008 09:00


Bygga broar, riva hus, måla himlen, odla träd, andas vatten och simma i grus.

Av easterbunny - 15 september 2008 20:06


Dagens ros ges till personen/personerna bakom bloggagratis!

Igår försökte jag med sms utöka antalet bilder från 100 till 200 så jag skulle ha möjlighet att uppdatera med fler bilder. Det gick inte speciellt bra och efter att jag försökt skicka smset två ggr så skrev jag ett e-mail och förklarade hur läget låg till.

Idag fick jag ett svar och där allt var löst + mer därtill!


TACK så hjärtligt!

Av easterbunny - 15 september 2008 14:09


Mitt liv som tredjeklassare i gymnasiet har sparkats igång och här sitter jag och tänker febrilt över vad jag kan tänka mig starta och tillika avsluta efter detta, mitt sista år.

Det borde vara något som intresserar mig och som jag har tålamod att syssla med hela året.


Mitt första utkast var att ringa till en lokal tidning i min hemstad och höra om jag skulle kunna skriva om mina upplevelser här i spanien vs det jag upplever i sverige. Försöka leva mig in i uppdraget som krönikör. Något jag förmodligen inte skulle klara av..


Jag är egentligen väldigt feg utav mig och jag har inte mod att "våga chansa". TÄNK om jag inte skriver tillräcklig bra? Tänk om jag tappar inspiration? TÄNK om det inte blir tillräckligt kul så allt går åt skogen? -Antagande- Jag kommer inte prestera tillräckligt bra för att kunna uppnå ett betyg som jag (måste) ha.


Skolan har slutat för dagen för min del och jag har slagit mig ned bakom en utav skolans datorer. Google är ett bra redskap där jag snabbt och smidigt kunde söka på orden "idé till projektarbete".


-Varför inte göra ett arbete om stress och stresshantering? Jag skulle kunna göra en undersökning över hur stressade elever på Svenska skolan i Spanien är och jämföra det med hur elever är hemma i Sverige. Vad är den allmänna uppfattningen om stress? Vad gör elever när de känner stress? Vad är det allmänna kravet elever sätter på sig själv?


Det finns elever,

mig tyvärr inberäknad, som sätter kravet att uppnå fulla poäng i allting. MVG är likamed Godkänt och allt under MVG är ett nederlag.  

Varför är betyget så viktigt?

Jag vill inte bli läkare, varför tror jag mig då behöva pressa mig själv till det yttersta gällande betyg? Vad kommer jag ha för fördelar av det senare i livet? Tjänar jag inte mer på att kunna slappna av och njuta utav min tid som ung? Vem vill sitta och lyssna på mig när jag som gammal beklagar mig över att jag inte hade tillräckligt kul?


Något mitt förnuft säger till mig är att man inte behöver vara bra i allting. Det är tydligen något jag strävar mot undermedvetet. Som eget svar på frågan skulle jag aldrig påstå att jag är bra på nånting. Jag kan ingenting, jag behöver alltid bli bättre. Jag behöver bli bättre för att kunna spela i samma liga som alla andra...


Jag kommer inte bli tillräckligt bra på spanska så jag har något att komma med. Jag har inget att komma med.

 Jag är rädd att jag åkte iväg hit för att försöka betala tillbaka missad tid då jag inte presterat tillräckligt bra i spanska.

Jag märker det genom att jag inte känner glädje, jag har ett schema över alla återstående dagar där jag kryssar för varje dag jag överlevt och som bär mig närmare jul då jag får komma hem.

Skriv inga predikningar nu om att jag ska skärpa mig. Jag vet att jag inte är tillräckligt bra som inte njuter utav det här, jag är en idiot som inte uppskattar det jag har fått. Andra skulle avundas mig.


Mer än nånting vill jag bara komma hem.


Jag har sånt dåligt samvete till er där hemma att jag inte lyckas med nånting. Jag har alltid varit den som hoppat av saker och det verkar som att det kommer jag alltid vara.


Av easterbunny - 14 september 2008 22:02


Slänger med en bild på mig i bikini så jag verkligen kan understryka att jag INTE har plockat fram fjällrävenjackan ännu - lär nog inte bli heller.


Sov gott alla små, det tänker jag göra. (Om jag nu inte blir störd utav något monsterkryp inatt)

Av easterbunny - 14 september 2008 21:46


Haha,

nu har jag min framtid säkrad om jag beslutar mig för att bosätta mig här i spanien. Jag får kalla mig Förste-insektsnät-försäljare. Jag tackar Persiljan som kom med den goda idén. Men konstigt vore om det inte fanns något liknande här redan, är spanjorerna verkligen inte smartare än så? *hihi*

Helst med tanke på alla dessa sorters småkryp som finns överallt. För att inte tala om ÖDLOR!


På tal om att betala 20 kr / 100 bilder så försökte jag göra det här nerifrån. Jag skickade 99 bilder och +46 framför numret som man skulle skicka smset till, inte fick jag något svar med en bekräftelsekod? Vad har jag gjort för fel?

Jag använde mitt svenska simkort (hade slut på pengar på det spanska) och jag slog +46 innan, vaaad gjorde jag för feeeel?? Någon som kan hjälpa mig?

Av easterbunny - 14 september 2008 20:02


Uppdatering i lite mer samlat sinnelag;


Djuret som flög in genom mitt rum och satte sig på mitt golv som vi senare lade ett glas över var INTE en kackerlacka. Det var en syrsa, en JÄTTESTOR en.

Den var säkert tre cm lång och en cm bred.


Yolanda kom hem och kunde bära ut den i trädgården igen. Pjuh, vad skönt, ingen skada skedd!

Av easterbunny - 14 september 2008 19:53


Jag behöver ett svar; snabbt!

KAN KACKERLACKOR FLYGA?

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards