Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 22 september 2008

Av easterbunny - 22 september 2008 22:27


Jag skulle behöva byta tapeter, sidorna som sängen stått emot har blivit sorkiga. - Regel nummer uno är att ALLTID ha sänggavel! ALDRIG aldrig aaaaaldriiiig ställa sängen direkt emot väggen. Tyvärr så är det nu gjort och det finns inte mycket annat att göra åt saken. Självklart så är det inget projekt jag tänker genomföra (än, nånsin?) då det absolut inte ligger på högsta prio just nu. Mamma o pappa ska få låna mitt rum som avlastningsplats när det kommer till att renovera köket. Det skulle tydligen sparkas igång till veckan (?)

Vidare så vet jag inte NÄR jag flyttar och därför känns det onödigt att lägga pengar på något som funkar gott som det är, och isåfall bara ska vara för syns skull.. "Syns skull" ligger lågt ner på prio listan. 

Detta är egentligen inget jag går omkring och funderar på över huvud taget, jag läste på Persiljas blogg om hennes budgetrenovering och då svävade tankarna iväg (surprise surprise).


Renoveringen jag ska fokusera på är den av min skalle. Min psykiska renovering. Idag var jag jättenervös inför att gå till skolan. Jag skojade med mamma och sa att jag funderat på att gå dit med en papperspåse på huvet, men kom då att tänka på att papperspåsen säkert skulle dra till sig även MER uppmärksamhet. Efter noggrann övervägning så kom jag fram till att det nog skulle vara mest lyckat att komma precis som jag var, med ludd och allt. Så fick det bli. Rädslan var obefogad, that's for sure, men det är inte sånt man förstår förrän efteråt.

Jag tänker träna mig med affirmationer (visst heter det så?) då jag skriver ner positiva saker varje dag. Jag vill börja enkelt och därför har jag endast kravet att skriva fem bra saker varje dag. Jag har hämtat idéer ur Mia Törnbloms "Jag är bra- bok" . Idag har jag tänkt på att tänka positivt och försökt hejda mig själv när jag känner hur tankarna börjar springa ifrån mig. Precis som Cesar - Mannen som talar med hundar - sa i dagens program när han talade om en hund, "Han är här och nu".

-Jag ska vara det jag också, jag ska lära mig utav detta underbara djur - hunden.

Dags att börja leva HÄR och NU.


Jag kan inte läka alla missuppfattningar människor får av mig, jag är precis som alla andra människor. Ibland är det svårt för andra att förstå tanken bakom handlingen.

Huvudsaken är att jag vet vad JAG vill och vad JAG förväntar mig utav mitt liv, det är trots allt jag som ska leva det.


Det kan hända att jag sänder ut signaler som är svåra att tyda och som ibland går helt emot vad som är egentlig fakta. Men må så vara då, finns det inget djupare intresse i att ta reda på vad som egentligen ligger under ytan då är det inte mitt problem.

Med rätt frågor ska jag ge dig rätt svar.

Av easterbunny - 22 september 2008 18:56


Idag fyller Fredriks mormor år. Grattis på födelsedagen till dig!


Jag ligger hemma i min säng och känner mig sugen på glass, jag ska gå och undersöka frysen och se vad jag kan hitta.  

Av easterbunny - 22 september 2008 17:12


1. Jag kom tillbaka till Nola

2. Jag fick en piggelin av Fredrik

3. Jag belönade mig själv genom att köpa nya strumbyxor (sablar, det går åt pengar genom att försöka hålla mig hel)

4. Jag har fått massa kramar

5. Vädret har varit jättefint


Jag har frågat om lov att låna bilen i veckan så en tripp till Mellansel ligger planerat innom snar framtid. VERONICA, SNART KOMMER JAG!

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards