Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under januari 2009

Av easterbunny - 31 januari 2009 09:16


Är du en människa som själv är så felfri att du kan ge dej på att döma andra?

 Om inte; vad ger dej rätten att döma andra när du själv inte är fullkomlig?


Du ser stickan i din broders öga men inte bjälken i ditt eget.

Av easterbunny - 30 januari 2009 06:46


En viss kvinna som jag bor hemma hos, öppnar dörren till mitt rum när jag ligger och sover och tittar på mej. "Mhh" säger jag. "Hej! är du vaken?".. jag svarar "näääääääää"..

Hon släpper ut Doris, jag frågar "Varför ska du släppa ut henne?"
mamma svarar "jomen Simson ville ju komma in!"


Jaha.. Simson går in på mitt rum, dricker vatten.. går till dörren och ställer sej där och krafsar.. krafs,krafs.. Jag stiger upp och öppnar dörren så han kan gå ut.

Mamma säger "Åh, vad bra att du är vaken! *fixa fixa* "

Jag mumlar med huvudet ner mot kudden "Jag vill sovaaaaa :'( "
Mamma säger "Sofie? .... jaha! Jag trodde du klev upp jag!"

Mamma sticker huvudet in genom dörren och frågar "Har du sovmorgon?"

Jag svarar "näe, men jag väntar tills klockan ringer".

Mamma fixar och fixar och så åker hon på jobbet. Då har jag blivit tillräckligt väckt att jag har svårt att somna om, lyfter mobilen och tittar på tiden, hon är 20 över sex.

Buuuuääääää.....


(Till historien hör att jag kliver upp 5 över sju.)  Ursäkta kluddet.

Av easterbunny - 29 januari 2009 16:57


Märkeskläder eller secondhand?

Jag har aldrit köpt ett märkesplagg och har aldrig handlat second hand.


Mac eller PC?

PC är det enda jag prövat. Men Mac-datorer verkar fina. =)



Liknar du en kändis?

Haha, vem skulle det då vara? :D



Bästa låten i världen?

Den har jag inte hört än.



Är det ok med vita lögner?

Man ska inte ljuga i onödan men samtidigt så ska man inte göra något ledsen i onödan heller..



Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?

Jag återkommer när jag sett någon som verkar tilltalande..



Hur många timmar sover du per natt?

Kanske sju-åtta timmar. Men jag känner mej ändå väldigt trött just nu..



Vilket lands matkultur tycker du bäst om?

Åh, jag tycker ju om stark mat och RIS. Så Indisk mat passar mej som handen i handsken!



Vilket intryck gör du på andra?

Det här är en fråga jag ställer mig själv jämt och ständigt.

Jag vill verka glad och trevlig.



Det här vill jag bli när jag blir stor:

Jag vet faktiskt inte vad jag vill bli. Jag tänker att det löser sej i sinomtid.



Detta skulle jag vilja prova på:

Bo i egen lägenhet i samma stad som mina storasystrar! :)



Vilken egenskap vill du helst se hos andra?

Vänlighet och humor



Hade du något smeknamn när du gick i skolan?

"Soffan" när jag var riktigt liten. Men nu på slutet är det väl mest Sojf/Sojfi/Sojfilojf som jag blir kallad utav min högt älskade storasyster.



Hur var du som barn?

Barn är jag fortfarande. :) Iallafall om man ska titta på Dinturs hemsida där man får betala för barnbusskort fram till dagen man fyller 20. =)


Varför bloggar du?

Jag känner ett behov av att lämna ett spår.


Betyder kärlek mer för dig än vänskap?

Hum. Just nu betyder nog vänner mest.



Vad kan man leva utan?

Maskar!



Vilket är viktigast hos en partner?

Vänlighet, humor, intelligens



Hur ofta lagar du mat hemma?

Jag är dålig på det där med mat, jag är som ett badkar i köket = felplacerad.



Vad skulle du göra med ett friår?

VILA, ta dagen som den kommer och njuta av varje dag.



Hur svarar du i telefonen?

Beror på vem som ringer.. Vet jag vem det är , tex mamma, då säger jag "HEJ MAMMA!". Men har jag ingen aning och svarar så säger jag "Hej det är Sofie!"


Vilken var din första konsert?

Hum?


Värsta känslan?

Stress, frustration, ångest, sorg.



Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?

Det är sommar, vädret är fint och det är bara att kliva ut genom dörren och ut i världen.


När grät du senast?

I måndags. Men jag gråter definitivt mer sällan nu än vad jag gjorde för några månader sedan.



Är du vidskeplig?

Nej, skulle jag väl inte säga.

Men min farmor är det! Man får inte lägga nycklar eller skor på bordet. :)



Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?

Även fast de har fina klänningar, hästar, hundar och ett stort slott och mycket pengar känns det inte frestande. Vad hemskt när man måste dela sitt liv med hela sveriges befolkning. usch och fy.



Vart går din drömresa?

Jag har blivit en mes. Jag skulle gärna vilja besöka olika ställen, men när jag vet att jag måste ta mej dit med hjälp av flygplan så står jag hellre över. Min flygrädsla har förvärrats.


Vem är din drömkarl?

Ja, vem är han?


När blir man vuxen?

När man får betala för "vuxen" på bussen. :)



Vad tror du på?

Att vara snäll,

Att behandla andra som man själv vill bli behandlad,

Ärlighet varar längst och

"Kan man inte säga något snällt -säg ingenting alls".



Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?

Är jag snygg är jag väl lycklig? ;) hihi *skojar*



Vad är lycka?

När alla runtomkring mår bra, när det är vår och man är kär.


Har du någon dold talang?

Jag kan nudda näsan med tugan!



Har du mobbat någon?

Nej det har jag aldrig gjort. Jag hoppas att jag aldrig kommer bli så osäker på mej själv, någonsin.



Vilket djur skulle du vilja vara?

Kanske en katt?


Har du någon fobi?

Hum, fobier.. Jag känner obehag när jag är i närheten av ballonger och när jag är på höga höjder. Och i närheten av knivar..... (påminnelse av systeryser, läs kommentar.)



Har du snattat någon gång?

Nej, aldrig.

Av easterbunny - 28 januari 2009 18:12



Av easterbunny - 28 januari 2009 15:58


It makes me so glad, every time I log in and see that someone have been visiting me and left a little comment behind! =) Thank you all, so very much!

Av easterbunny - 28 januari 2009 12:21


DET FINNS SÅ MÅNGA DUKTIGA BLOGGDESIGNARE DÄR UTE! Jag blir helt matt. Varför har vissa begåvats med sådana eftersträvansvärda kvalitéer och vissa INTE?

 Självklart beror det väl på intresse och måttet tålamod personen besitter. Eftersom min tålamodsskala är ungefär från minus fem till plus två.. såååå går det väääldigt dåligt när det kommer till att lära sej nya lite för avancerade saker..

 Men jag vill ju!

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards