Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Buenas noches

Av easterbunny - 10 september 2008 22:05


Nu återstår bara två dagar i skolan den här veckan.

Ikväll så gick jag o Matilda ut en sväng på ciudaden för att kolla lite grejer, jag har fortfarande inte köpt några tofflor som är så väl behövda. De jag har är utgådda, söndriga och luktar urkbulle. -Det är varmt att gå i skor gjorda av fuskskinn när det är 30 grader ute vill jag säga!

Idag bättrade jag på nagellacket på tårna igen, nu är det rött och fint åter en gång.


Stickningen åkte fram nu när hösten tagit fart(i sverige)! Årets projekt blir att försöka fixa ihop några sorts vantar. Jag har börjat sticka på själva skaftet, när det är klart blir det till att googla för att se hur man fixar till det där med tummen.


Projekt nr 2 är det projektarbete som ska göras i åk 3. Skolarbete dvs. VAAAD ska jag hitta på förnågot? Ge mig idéer och förslag! Jag känner för att skriva något.. Men jag tror inte att jag duger till det.

Idé var att kanske höra med någon lokal tidning hemma i sverige om jag kunde få skriva krönikor till dem och berätta om hur jag funderar kring livet i spanien kontra sverige, vad jag upplever och vad som väcker tankar hos mig.

Men tankarna är bara i embryostadiet än så länge.. Några kommentarer?



 
 
Ingen bild

Papi i Holland

10 september 2008 22:19

hej nu kommenterar jag igen. Ha det så bra och fortsätt och skriv underhållande :)

 
Ingen bild

mamma M

11 september 2008 08:17

iden med krönikor var toppen.Du är en hejare på att skriva och jag hoppas att du verkligen håller den iden om projektarbete levande...TUSEN KRAMAR/mammaM Låt embryoet växa ( nu var jag väl "vitsig")

 
Ingen bild

sis ida

11 september 2008 11:08

heey söt mupp;) du kan ju skriva om BigBang..nu när dom håller på o genom prövar de någonstans i världen(kommer inte ihåg vars det var men) ;) eller kanske om ditt perspektiv av att flytta 1000tals mil hemifrån för att gå sista året, samt göra en resedagbok kanske...hoppas att det var lite hjälp att sätta snurr på hjulen..Puss o kram o sköt om dej i värmen o drick ordentligen!;)

 
Ingen bild

emelie

13 september 2008 11:05

hej :)
det är i Shweiz de gör den där BigBang maskinen - tror jag. Rätt säker. Antingen i S eller i Holland. meeeeeen jag tror alternativ ett ;) Hallå, din tidningsideé var ju tokbra. Den är nåt att utveckla tycker jag :D
Puss puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards