Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Något att tänka på..

Av easterbunny - 9 september 2008 19:50


Nu är jag ensam i huset, allihop är utflugna på diverse platser och jag sitter på golvet - nyduschad- .

Klockan är nu åtta och jag är tacksam för det betyder att jag snart får gå och lägga mig. Jag vill lägga mig och sova så det snart blir en ny dag.

Förra året när jag sommarjobbade på Hägglunds så jobbade jag nio veckor i sträck. Jahapp, det gick ju väldigt fort det.

Om vi tänker oss nio veckor framöver, då befinner jag mig bara 6 veckor hemifrån! Hurra!


När jag har såhär lite att göra och inte vet ut eller in så brukar jag tänka på hur lite tid det är kvar. Det kommer att gå snabbt.

Det kanske verkar som att jag längtar hem varje dag, och det stämmer nog - Men jag gråter inte hela dagarna längre! Tänk på det!

Jag är bara rastlös, jag vill ha något att göra så tiden försvinner snabbt under mina fötter. Jag längtar verkligen till mamma o pappa, sitta i soffan med fötterna på fotpallen och den gröna filten över mig. "mjao" låter en mysig lurvig svart katt som kommer tassandes med ögon som bestämt säger "jag ska ligga i ditt knä nu, säg vad du vill!" .


Att vara i skolan är bra för då händer det saker och jag måste vara alert men när jag kommer hem och inte har någon läxa att pyssla med då blir det lätt så att jag knyter knut på mina fingrar!


Jag är mätt.

Jag kokade lite pasta och åt kyckling curry och sallad för Yolanda behövde åka iväg och hjälpa en vän vars bil hade gått sönder! Han skulle till jobbet (jobba natt antagligen) och så startade inte hans bil! Sablar också!

Jag är mätt och redo för att gå och sova, nu behövs bara lite mörker utanför.


Alla ödlor små, kom inte in dit jag er kan nå, för då.. då blir jag rädd!


 
 
Ingen bild

Persilaj

9 september 2008 21:48

Kul att höra hur du har det! Oooo, om jag var din mamma vad jag skulle sitta och lipa jag också. Gör din mamma det? Men det bästa med att åka bort är ju att komma hem. Allt hamnar i ett fantastiskt skimmer när man fått sakna sitt hem lite! Jag funkar som du, tänker på slutdatumet om jag tycker något är jobbigt. Fokuserar på den dagen det är över och så bara går tiden. Snart kommer du att känna dig så van och hemma att du inte märker att veckorna går. Och oj vilken bra efarenhet du kommer att ha. Och BRA att ha med i ett framtida CV! Visar att du är en tjej som vågar och klarar saker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards