Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under november 2008

Av easterbunny - 2 november 2008 14:58


Idag är det lasangedag!

När jag var liten så var lasange min favoritmat, konstigt nog så har jag ett minne av att jag föreställde mig själv som katten Garfield. Det blir en lustig bild när jag också tillägger att jag också då hade extra runda lemmar. Om jag tillägger att jag, inte som andra barn, föreställde mig små vita får som hoppade över ett stängsel när jag skulle sova utan en stor tjock mage som kom närmare och närmare så kanske det förklarar den varelse jag kommit att bli som halvt vuxen. Haha


Idag vankas vegetarisk lasange med keso och tomatkross! - Jätteenkelt och klart på 25 minuter!


Klockan halv sex börjar Power Yogan, jag är taggad.

Av easterbunny - 2 november 2008 09:59


FY KATTEN ALLTSÅ!

Jag har träääningsväääääärk! :) Det gör mig glad, det betyder att min kropp är i chock efter att ha blivit väckt ur koman den legat i. Jag är NÖJD, yes I am!


Av easterbunny - 1 november 2008 16:47


Jag får inte lägga mig och sova bakom mammas fötter för hon säger att hon aldrig står still tillräckligt länge. Jag får akta mig så hon inte kliver på mig.

- Så skulle jag nog tänka om jag var Nikko. Fast nu är jag ju inte det.


Jag fick nya strumpbyxor utav mamma idag när vi var på Coop! Jag är så jätteglad, det är så härligt med nya strumpbyxor. Det är så jag fyller det tomma hål som är innuti mig. HAHA

 - Är inte själen hel så kan man ju åtminstone ha strumpbyxor som är det! som jag brukar säga. höhöh


Idag sitter jag med tända ljus på mitt rum igen, det är så mysigt med tända ljus när det är mörkt ute. Sen har jag ju fin-fint sällskap av hårig katt och tok-hårig hund.


Jag tog mig äntligen för att dammsuga min matta som suger åt sig damm som en svamp! Jag gjorde det på en gång när jag steg in genom dörren efter att jag o mami varit och tränat! Hurra, vad skönt det var.


Jag tittar på mitt nattduksbord och ser att jag har tre glas som står där och väntar. Vi har ju en diskmaskin nu (HURRAAA) så jag kan ju bara ställa dem där, och låta DISKMASKINEN ta hand om det hela. Oh, vilken lyx! Tiden bara swischar förbi, vi har bott i den här lägenheten i ett och ett halvt år. Det var alltså lika länge sen vi hade diskmaskin, jag har handdiskat i 1 och 1/2 år! Jag som tycker att det inte känns som speciellt lång tid. Jag har inte ens hunnit bli less på att diska för hand.


Av easterbunny - 1 november 2008 09:15



Nu har jag vaknat efter en tolvtimmars natt.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards