Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 11 november 2008

Av easterbunny - 11 november 2008 17:22


Jag har varit med om tre trafikolyckor i mitt liv. Den absolut första var när jag var inte speciellt gammal, kanske sju-åtta år, och jag blev påkörd av en moped när jag skulle gå över vägen med min cykel. Min kompis pappa stod på andra sidan vägen och sprang för att se hur det gick och det enda jag ville var att gå hem, jag skämdes för jag trodde att jag hade gjort något fel. Jag trodde att han skulle vara arg på mig, precis som mopedisten var. Han skrek och sa "HELVETE, nu är moppejäveln förstörd!" eller något ditåt, mopedisten alltså, inte kompisens pappa!

Jag har inte så tydliga minnen men jag minns att jag satt inne i badrummet en liten stund senare för att min storasyster Ida försökte trösta mig och plåstra om mig samtidigt som hon försökte ta reda på vad som hade hänt.

Det plingade på dörren och kompisens pappa kom och berättade det hela för min syster så jag tror att jag hade tagit mig upp från asfalten och sprungit direkt hem utan att säga något.

Det dumma är att fortfarande kan jag tänka att det var mitt fel, för att jag gick ut i vägen när en mopedist med trimmad moped, absolut inte torr bakom öronen -absolut oförstående blåser fram i alldeles för hög fart på vägen.. Konstigt hur känslor kan sitta kvar.

Av easterbunny - 11 november 2008 17:16


Min besatthet ang. avocadon har inte lagt sig utan det känns mer som att den tilltar varje dag! Jag vet inte varför men utan förvarning dök en dröm upp natten till lördag där jag kände ett stort sug efter avocado. Jag bestämde mig för att köpa ett helt nät med avocado, i drömmen. Tanken har aldrig tappat fäste utan den finns där, precis som ett skavsår som gör sig påmint vid varje steg. JAG MÅSTE HA AVOCADO. Det lustiga är att jag inte har någon som helst aning om varför!?

Av easterbunny - 11 november 2008 10:04


"Have you ever seen a burger as cool as me? Have you ever seen a burger as hot as me? "

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards