Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av easterbunny - 28 augusti 2008 17:49


Jag är så tacksam över att jag inte har tillgång till en bil nu när vädret är som det är. Kan ni förstå hur många grodor som måste offra livet en dag som denna? Föressten är det bra överhuvudtaget att jag inte har tillgång till bil, den är en så enorm bov vad gäller att försöka leva hälsosamt! Det är lättare att ta bilen istället för att använda benen vilket resulterar i viktuppgång! Usch för fett!

Nu har jag inte haft körkortet så hemskt länge att jag kan skylla på det egentligen, inte alls! Utan det är förälskelsen som gjort mig lat. Trots det ljuva med att vara kär så innebär det, till en början, mycket soff-sittande och mys-ätande. Typiskt också!


Nu ska jag slå näven i bordet och ta tag i min hälsa! Jag tänker inte se ut som en kalaspuff mer! En kickstart mot ett hälsosammare liv! 



Av easterbunny - 28 augusti 2008 10:50


"Det är mina önskestövlar"

Kom att tänka på ett barnprogram jag såg när jag var liten.. William och Önskestövlarna tror jag det hette, han hade röda stövlar.


Mina är dock inte röda, jag har ett par svarta stövlar med vita snören i min ägo och jag är glad för det.

Jag gjorde ett litet experiment ute på morgonpromenaden med Nikko -jag ställde mig i en vattenpöl för att undersöka hur vattentäta de var. Och det var de, vattentäta alltså. Vilken tur!

Jag undrar om man någonsin behöver impregnera gummistövlar? Så att de fortsätter stöta bort vatten? Fast det kanske inte behövs, de är ju gummi!

Jag tänkte bara..


Det verkar iallafall som det slutat regna nu, då kanske jag vågar mig ut och gå med källsorteringen till insamlingsplatsen.

Av easterbunny - 28 augusti 2008 08:22


TJOHO! Redan 08.22 har jag haft TIO besökare! :D Det bådar gott inför dagen! Välkomna välkomna, ska vi se om vi klarar över 40 besökare idag måntro?

Av easterbunny - 28 augusti 2008 07:52


Och shi fick jag!

Här vaknar jag, torsdag morgon, tio i sju! Det blir bara bättre och bättre! Fast det spelar ingen roll, det var nog det bästa uppvaknande jag kunde ha ändå. Nu sitter jag i soffan framför teven och alla har gått på jobbet och/eller skolan.

Det känns rätt mysigt att bara sitta här. Ute spöregnar det och det är dimma. Det ser ut att blåsa också..

Vilken tur att man får sitta inne.


- Nåja, åtminstone till 9-tiden då jag och Nikko ska ut på morgonpromenaden. Vilken tur! Då har jag ju anledning att prova mina nya stövlar!





Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards