Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av easterbunny - 2 augusti 2008 18:32


Om jag fick välja att vara ett djur skulle jag välja att vara något som kunde hoppa.

En kängru kanske!

En groda skulle jag nog inte välja att vara. De ligger ofta överkörda på vägarna och sen ser de inte speciellt fina ut heller. Tecknade grodor kan se roliga ut. Men utseendet på en RIKTIG groda är inte speciellt tilltalande.

Ytterligare; tänk så jobbigt det måste vara när alla barn plockar upp ens barn och stoppar dem i hinkar så att de dör, innan de ens fått chans att hopppa! Sen måste det vara enerverande när någon plockar upp en och inte vet om att man andas genom ryggen.. då kladdar andningsporerna igen och så dör man. Typiskt.

Stackars grodor.


Kängrusar ser fina ut. Lite konstig fakta om kängrun är att den föds ungefär 2 cm lång och får krypa till mammans ficka och sitta där tills den vuxit sig tillräckligt stor.


Vad finns det för fler djur som hoppar?

Loppor, syrsor, gräshoppor förstås.. men alla dessa är insekter.

Är det så att det bara finns ett däggdjur som hoppar? En groda kläcks ur ett ägg så alltså är den inte ett däggdjur. Vad är motsatsordet till däggdjur egentligen? Jag har inte tänkt på att hönor är o-däggdjur -de lägger ju ägg!

intressant..  

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards