Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under juni 2008

Av easterbunny - 4 juni 2008 15:12


 

I denna ljuva sommartid,


Jag har slutat på Nolaskolan för alltid, var inne hos syven och skrev på ett papper som intygade att jag inte längre skall gå kvar. Allt känns så himla roligt och skönt. En stor lättnad.
Ikväll ska jag, mapa o ems ut och äta god mat på min favoritrestaurang -Indiska restaurangen-. Hurra!
Efter skolavslutningen så gick jag o tjejorna ner till hamnen och mumsade lite glass/jordgubbar/vindruvor. Det var supergotti, jag tog en bägare med två kulor -Hallonsorbé + nåntingsorbé- . Typiskt nog tog glasskiosken inte kort men L var en räddare i nöden och lånade mig slantarna till glassen. Dagens ros till dig!



Jag hade fått en sticka i handen idag, den var jättelång och gjorde ont. Jag fick pillra ut den med en pincett. :) Skoj att pillra ut saker tycker jag.

Mitt gräs har börjat växa! Äntligen!  Det har väl knappast kommit upp ens en centimeter, men det är på gång och det är huvudsaken! Sen när det kommit upp tillräckligt tänker jag klippa det. Då har jag fått mig min egna lilla gräsplätt. :)

Dessa dagar när solen skiner och vädret är toppen saknar jag verkligen att bo i hus. Då var det så enkelt att bara ta på sig bikinin och gå ut på altanen och sola, det går inte lika bra att sitta på balkongen till lägenheten och inte heller känner jag mig speciellt frestad att gå UT och ligga bredvid en stor VÄG.
Kanske har jag blivit bortskämd av 17 år i ett stort hus? :)


kram på er!

Av easterbunny - 3 juni 2008 12:16


Hej hopp!
Idag fick jag lov att ta ledigt hela dagen för att jag skulle kunna gå på en körlektion som börjde tio i tio. Det gick mycket bättre att köra (om det hade något att göra med min inställning har jag svårt att tro *flackar med blicken*)


Det låter kanske dumt att höra att jag fick ta ledigt HELA dagen pga en 40 minuters körlektion men anledningen var sån att eftersom det är sista dagen i skolan -friluftsdag- så var det tänkt att jag skulle sitta på en buss och åka en bit till ett ställe där en vandring skulle ske. Detta gick ju inte eftersom jag skulle köra och därför så missade jag ju bussen. Typiskt.
Jag har sett fram emot att vandra.


Vädret är fin-fint idag och jag känner verkligen vilket slöseri det är att jag ligger innomhus. Jag borde ge mig ut och göra en egen vandring! Det ska jag bannemig också göra! med eller utan sällskap. (Vrv! Where are u?)

Av easterbunny - 2 juni 2008 20:21


Föressten så gjorde jag min sista dag i skolan idag! Imorgon är det utflyktsdag och jag har körlektion. På Onsdag är det skolavslutning!


Den ljuvliga sommaren är här!

Av easterbunny - 2 juni 2008 20:12


Fullt ös -medvetslös!


Idag har jag haft en dubbelkörlektion och efter det så gick jag och systeryster en sväng på stan och tittade in på Pagoni -pärlbutiken- och köpte pärlor! Jag tittade förbi skolan och städade ur mitt skåp och sedan när jag kom hem satte jag mig och pärl-pysslade.


Den otroligt vackra handen tillhör systeryster.


Vi tittade in på Myrra när vi var och gick på stan och där hittade jag något skojigt - ett doftljus som var format som en chockladmuffin! Den ville jag ha! Jag köpte den!

Jag har prövat elda lite ljus och det luktar choklad nu i hela rummet, mumsimums.



Klockan halv sju började ett Friskis o Svettis pass på Vikingavallen, alltså utomhus i den ljuva sommarvärmen. I sommar kommer det vara på Måndag- o Torsdagkvällar, mer info finns på http://web.friskissvettis.se/ . DET ÄR GRATIS! :)


Jag postar en bild på min fina vovve också, Nikko is in tha' house! (Han är en jättegangster som ni kan se.)

Nu tycker jag faktiskt att jag blivit duktig på att lägga upp bilder - ge mig beröm! :) 

Av easterbunny - 1 juni 2008 19:12


Hittade testet hos bambi.

Av easterbunny - 1 juni 2008 18:30


Det enda som återstår; tre dagar.
Sen kommer jag aldrig mer kliva in genom Nolaskolans portar för att gå i skolan. (Om allt blir som planerat, dvs)

Jag förstår det inte än och kommer nog inte göra det heller förrän senare.

Idag är det den 1 Juni, SOMMARMÅNAD! Om precis en månad börjar jag mitt sommarjobb. Jag har lite grejor som jag ska hinna med under den tiden;
-Hälsa på Ida i Götet

-Tapetsera F's rum


Nåja, det är väl ungefär vad jag kommer på just nu.
Tjing!



Jag hittade fina blomster i skogen! De är någon sorts klätterblomma som klättrat upp på en död gran. Ett bra exempel på när naturen själv försöker visa sin skönhet genom att smycka något dött med liv.


Av easterbunny - 1 juni 2008 11:11


Här kommer en bild på garnet som jag köpte. Finns att hitta på Coop för 15 kr eller något sånt. Finns också i rött!

Av easterbunny - 1 juni 2008 10:38


Jag har sått mina frön i en kruka nu och ställt på fönsterbrädet - hoppas det kommer några små gröna snart.


Voilá!


What kind of seeds may this be, you all wonder? :)

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards