Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 14 juni 2008

Av easterbunny - 14 juni 2008 21:31



såhärvilljagalltidmå,föralltidförevigt.

Av easterbunny - 14 juni 2008 13:53


När jag hade duschat och var klar efter springingen så tappade jag fokus. VAD SKULLE JAG NU HITTA PÅ?

Jag klädde mig igen i lite promenadkläder och gav mig ut. SOLEN är tillbaka! :)


Jag gick uppför Sanfransiscobackarna och hamnade på en stig som hette "Gula leden" :) Den har jag gått en gång förut tänkte jag, jag visste att den var lång men jag ville bara ha någon stig att promenera på så den blev perfekt. Jag gick och gick och på vägen så gick jag förbi en stor klippa som låg mitt i solen och jag tänkte att jag skulle lägga mig på den när jag var på väg ner för att lapa lite sol.

Jag möttes av en JÄTTEmyrstack lite högre upp och stigen som var breddad ca 1meter var FULL med myror.


Som ni vet brukar man gå med ögonen fästa på stigen när man går i en skog för man vet aldrig vilka rötter o stenar som kan komma att orsaka att man ramlar omkull; Så gjorde jag, tittade ner i backen alltså.. jag märkte att det bara blev fler o fler myror och när jag tillslut hamnade där myrorna täckte så gott som hela stigen tittade jag upp och då märkte jag att jag stod mitt framför en MUTANT MYRSTACK! De där myrorna måste ha jobbat på den länge utan att blivit störda, den var enorm!

Jag fick lite ångest över att stå där bland alla svarta småkryp så jag hoppade till och kutade i motsatt riktning tillbaka till tryggheten.

Jag bestämde mig för att det fick vara slutet på min färd, jag skulle inte gå längre i skogen. Jag gick tillbaka och la mig på klippan i solen istället och låg där och gottade mig en stund, synd bara att tanken på alla myror fick det att kittla överallt och jag trodde helatiden att något kröp på mig (vilket det självklart inte gjorde). Paranoid blev mitt namn och jag klev upp och knatade iväg längst stigen tillbaka ut på vägen och hem igen.


Jag kom hem halv två och nu fundrar jag på att sätta mig ute på balkongen o (försöka)lösa korsord. :)

Av easterbunny - 14 juni 2008 10:20


Åh, finns det något bättre sätt att rensa skallen på? (heller finns det inget bättre sätt att skaffa sig ett par sköna skavsår!)

Det kanske är lite som så att det måste göra lite ont för att man ska kunna reda ut saker? Egentligen borde jag vara glad för mina skavsår, nu vet jag var jag står.


Jag har redan varit ute och kutat för idag eftersom jag ska på kalas ikväll, men jag kunde märka att det inte gick lika bra att kliva upp ur sängen och direkt fara ut o kuta. Kroppen blir lite chockad om jag säger så. :) JOBBIGT!

Nåja, what doesn't kill u makes u stronger.

När jag var på vårdcentralen i måndags sa hon att jag borde hålla mig lugn och inte överanstränga mig. Inga långpromenader på två timmar, ingen träning, tills min hals blivit bättre..

Detaljer!  Jag hör av mig om jag kolar.


Mamma åkte till Holland i fredags för att vara där med pappa över helgen, det har blivit många helger som jag fått vara ensam nu och det har faktiskt känts bra. Fördelen med att bo i lägenhet är att man vet att man bara har EN dörr att vakta (springa o kolla att den är låst x -antal ggr dvs)

I huset hade vi ju TRE stycken, en nere i källarn som också var dörren som gick direkt in i MITT RUM! *hjelp* Vidare så hade vi ju entrédörren och dörren till altanen som var ungefär mitt emot varandra på var sida om huset. (Nästan för många dörrar att vaka över tycker jag)


Med tanke på att jag bara sovde 4 h och 45 min natten till Fredag så var det inte speciellt förvånande att jag somnade och sov som en sten (hihi) igår när jag kom hem från Vrvs födelsedags kalas. Men imorse blev jag väckt av en irriterad katt som tyckte att jag borde kliva upp o ge honom mat - så det gjorde jag.

Sen gick jag tillbaka till min säng för att försöka sova mera, men det gick ju självklart inte även om jag nog skulle behöva det, så jag klädde mig och tog mig ut.

VAR HAR SOLEN TAGIT VÄGEN?! Jag gillar inte det här riktigt, jag vill ha solsken och värme, inte frysa mer.

Molnen har packat sig på himlen så det är knappt man ser ut till den blåa fina himlen som gömmer sig där bakom någonstans.

Imorgon är det sol och inte ett moln på himlen. Punkt.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards