Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 27 juni 2008

Av easterbunny - 27 juni 2008 20:49


Jag har varit väldigt effektiv idag tycker jag.


Jag vaknade och klev upp ur sängen, bokade tid för klippning (14.45) och tog med mig och Nikko ut på 1-timmes promenad. När jag kom hem så började jag med tvätten, gick och klippte mig, kom tillbaka och fortsatte med tvätten. Skrev inköpslista, åkte med pappa och handlade, lagade mat till mamma, pappa och mig.

Nu sitter jag helt plötsligt på min säng och har ingenting att göra. Jag känner mig överflödig.

Men jag har några kramar till övers.

Av easterbunny - 27 juni 2008 13:11


Jag mindes det inte förrän jag och Nikko var ute på vår lunchpromenad och jag såg en liten fågel som satt och tryckte i gräset utanför Örnsköldsviks kyrka.

Jag kom ihåg att jag inte kände för att vakna ur drömmen imorse men jag kunde inte minnas varför och vad som hade gjort den så värd att hålla kvar. Nu kommer jag ihåg;


Jag hade tagit ett vanligt ägg från kylskåpet och bytt ut det mot ett ägg från ett fågelbo. Ägget från fågelboet hade ju en fågelbäbis innuti och jag värmde ägget tills det kläcktes och ut kom en gul liten fågel. Jag tog hand om fågelungen och den blev tam.

Jag har lite svårt att komma ihåg resten. Men jag minns iallafall att någonting hände med fågelungen och jag fick tillbaka kylskåpsägget.


Det var väl en konstig dröm?


Av easterbunny - 27 juni 2008 01:38


Klockan är sen kväll och/eller tidig morgon, beroende hur man väljer att se på saken. In lunkar Nikko med lugna steg för att böka ihop min sängkudde nedanför min säng och lägga sig med en djup suck. Nu tänker han sova.


Min näsa kliar och jag avskyr att vara såhär förkyld! Jag bara nyser och nyser hela tiden. BLÄ.

 Och inte blir det bättre med ett duntäcke som lossar dun, PIK.


Brevbäraren lämnade mig ett brev idag från Svenska skolan som meddelade vilken familj jag skulle få. Det känns bra och spännande. =) One step closer.


(Simson entrar rummet. Han har också bestämt sig för att sova här.)


Jag hoppas det snart blir fint väder. Jag vill ha värme!

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards