Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under juni 2008

Av easterbunny - 27 juni 2008 13:11


Jag mindes det inte förrän jag och Nikko var ute på vår lunchpromenad och jag såg en liten fågel som satt och tryckte i gräset utanför Örnsköldsviks kyrka.

Jag kom ihåg att jag inte kände för att vakna ur drömmen imorse men jag kunde inte minnas varför och vad som hade gjort den så värd att hålla kvar. Nu kommer jag ihåg;


Jag hade tagit ett vanligt ägg från kylskåpet och bytt ut det mot ett ägg från ett fågelbo. Ägget från fågelboet hade ju en fågelbäbis innuti och jag värmde ägget tills det kläcktes och ut kom en gul liten fågel. Jag tog hand om fågelungen och den blev tam.

Jag har lite svårt att komma ihåg resten. Men jag minns iallafall att någonting hände med fågelungen och jag fick tillbaka kylskåpsägget.


Det var väl en konstig dröm?


Av easterbunny - 27 juni 2008 01:38


Klockan är sen kväll och/eller tidig morgon, beroende hur man väljer att se på saken. In lunkar Nikko med lugna steg för att böka ihop min sängkudde nedanför min säng och lägga sig med en djup suck. Nu tänker han sova.


Min näsa kliar och jag avskyr att vara såhär förkyld! Jag bara nyser och nyser hela tiden. BLÄ.

 Och inte blir det bättre med ett duntäcke som lossar dun, PIK.


Brevbäraren lämnade mig ett brev idag från Svenska skolan som meddelade vilken familj jag skulle få. Det känns bra och spännande. =) One step closer.


(Simson entrar rummet. Han har också bestämt sig för att sova här.)


Jag hoppas det snart blir fint väder. Jag vill ha värme!

Av easterbunny - 25 juni 2008 21:35


Idag har jag tvättat jättemånga fönster.

Jag är nog inte som andra då jag, från djupet av mitt hjärta, säger att jag tycker om att rengöra saker, på riktigt! Det känns precis som terapi, jag jobbar bort smutsen mellan elementen samtidigt som jag städar bort onödiga saker från mina tankar.

Det är skönt att ha något att göra så jag inte sitter rätt uppochner och pillar naveln.


Jag är förkyld tror jag. Jag nyser konstant och det kliar i näsan. Jag är inte allergiker så det kan inte vara något sånt.=)

Trevligt att solen äntligen bestämt sig för att närvara igen. Hoppas den stannar kvar för ett tag den här gången och bjuder på lite värme när den ändå håller på.


heippa!




Av easterbunny - 24 juni 2008 16:07


Jag känner för att pyssla med något nu igen.

Jag har blivit så inspirerad av två bloggare att jag nästan svämmar över!

Bland annat fyrabarnsmamman som har så otroligt härlig inredning i sitt hus.


Jag använder ju min egna hemmagjorda pås-väska lite nu och då, och jag känner verkligen för att ta fram symaskinen och göra en ny! Men jag tror att jag tänker satsa på att göra något lite större den här gången så jag får plats med allt, jag har märkt att jag har en tendens att tro att jag behöver ta med mig alldeles för många saker.


Vidare så tror jag att det är dags att framkalla lite fler bilder att lägga i mitt scrapbook/fotoalbum, plus att jag måste köpa lite fler klistermärken.


Åh, idag är en sån där dag då jag egentligen vill pyssla.

Tråkigt då när man måste möta verkligheten och se att det är en massa tråkiga saker som måste göras, diska, dammsuga, gå ner till vägverket (för att upptäcka att för fem minuter sen så stängdes receptionen och öppnar inte förrän om en timme.)


Nu ska jag återigen klä mig och kila ner till vägverket, hoppas på bättre lycka denna gång! :)


klem!

Av easterbunny - 23 juni 2008 17:45

Här kommer en lagomt suddig bild på mitt (o)gräs.

Fast såhär såg det ut innan jag klippte det, nu är det lite mer ordnat.

Av easterbunny - 23 juni 2008 02:17


Ikväll har jag varit och sett bio! Sex and the City var på tablån och OJ så bra den var!

Tio av Tio möjliga tycker jag.

Av easterbunny - 23 juni 2008 02:04


Få se nu.

Det har hänt rätt mycket sen jag bloggade sist. Bland annat har jag inte kört på tre grodor (den senaste nu ikväll) och så har jag dammsugat upp en bulle.


Värst av allt var när jag var på väg hem från stugan och jag åkte förbi Billsta. Framför mig på höger sida står det en hage fylld med kossor och jag ser att något inte stämmer riktigt. -Alla kor skenar runt i panik!

Nästa sak jag ser är två killar som springer runt innuti hagen och snabbt därefter märker jag en vit audi som står parkerad vid sidan av vägen.

Jag fattar snabbt vad som är på gång

- IDIOTERNA HAR KLIVIT UR BILEN FÖR ATT JAGA DE STACKARS KOSSORNA!

Jag blev helt tom i huvet och körde in bakom audin och (efter att ha kollat så att alla bildörrar var låsta) vevade ner rutan och stack ut huvet för att höra om jag förstått situationen rätt med de tre killarna som var kvar vid bilen. "Inte jagar ni väl korna?!" frågade jag, helt förvånad och imponerad över hur dumma människor egentligen kan vara.

Dumskallen som stod vid förarsidan svarade "ööhh, inte jag iallafall".

Sen packade allihopa sig in i bilen och försvann ögonblickligen. Jag hann inte sansa mig tillräckligt för att komma ihåg att ta reg nr. Nästa gång ska jag ha kameran nära till hands och filma ALLT.. Sånna dumskallar ska inte få komma undan!

De skulle knappast tycka att det vore speciellt kul om någon kom in i deras hus och jagade runt dem halv tolv på natten..


Hoppas bara att ingen kossa gjorde sig illa.


Jag har sopat! Och jag tycker om det! :)

Bland de första saker jag tänker införskaffa mig när jag flyttar hemifrån är en fin sop och skyffel.

Mamma sa att det var tydligt vem jag brås på.


Mitt gräs har blivit så högt och var så oredigt att jag fick lov att klippa ner det med en sax! Jag ska lägga upp bilder på hur det såg ut innan så ni får se!

-Gräs växer som ogräs!





Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards