Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 10 juni 2008

Av easterbunny - 10 juni 2008 21:13



Fin blomma!

Jag har blivit lärd att denna blomma heter röddocka och jag blev så förvånad när jag fick reda på att det verkliga namnet är "Rödblära".

Jag tänker fortsätta säga röddocka åt den, det låter lite finare tycker jag. hihi

Av easterbunny - 10 juni 2008 17:43


68 % 

Du är stressad och har svårt att koppla av. Fundera på orsakerna, eftersom stress i längden är direkt hälsofarligt. Börja ditt nya avslappnade liv i dag. Försök att inte oroa dig för så mycket, acceptera förändringar och se misstag som erfarenheter. Ta itu med eventuella rädslor och fobier. Stress beror ofta på att man inte är nöjd med sig själv som person och att man ställer för höga krav på sig själv. Försök att sänka kraven, acceptera dig själv som du är och se till att få tid till saker och personer du tycker om. Avslappnande sysselsättningar som till exempel att läsa en bok, lyssna på musik, laga mat, promenera eller pyssla i hemmet kan hjälpa dig att varva ner, tänka positivt och stanna "ekorrhjulet". Om du inte kan få bukt med dina problem på egen hand, bör du överväga professionell hjälp.


http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4145

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards