Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under oktober 2008

Av easterbunny - 28 oktober 2008 08:55



"Jag undrar" sa flundran, "om gäddan är en fisk."

Mina föräldrar håller på att renovera köket! Just nu kör vi på att inte ha diskbänk, rinnande vatten eller spis. Det går faktiskt bra. Pappa sa det till mig igår "Visst går det bättre att vara utan kök än när vi var utan toalett?" . Det stämmer. Köket går bra att klara sig utan en liten stund men det ska bli roligt att se hur det blir när allt är klart.

Min uppgift i allt det här är att hålla mig undan! Det är inte av lathet jag gör det utan det känns som ett naturligt (SMART, SJÄLVBEVARELSEDRIFTIGT) val. Jag säger inte mer.


Av easterbunny - 27 oktober 2008 22:36



Min första hockeymatch på Swedbank Arena, hösten 2008!


Look, I've been there! Jag minns inte vilka lag det var som spelade, men jag tror att ena laget var Modo om jag inte minns fel. Det andra laget ser ut som något blått och vitt lag..

HAHA !

Av easterbunny - 27 oktober 2008 22:23


J-knappen på mitt tangentbord klickar lite när jag vickar på den från sida till sida. Jag har inte märkt av någon tangent som klickar så tidigare, kanske kommer det fler allt eftersom. Undra varför J är knappen som klickar mest? Kan det vara för att min syrra ägde datorn tidigare och skrev mycket J? Kan det vara för att vårt efternamn börjar på J? Kan det bero på egoism?

Simson sitter nedanför min säng nu och tittar med stora ögon upp på mig. HUUR kan jag vara så otroligt korkad att jag occuperat hela sängen, HANS säng!


Idag skruvade jag ihop min kläd-krok hängare och jag tror jag hittat rätt plats för den under min spegel. Fast och andra sidan krockar ju den idén om jag planerar att köpa en helkroppspegel..
Jag köpte också två svarta tidskriftsamlare på Coop för att samla ihop alla fria papper som lösaktigt legat runt omkring på mitt rum. Ordning och reda, sakta men säkert.


Av easterbunny - 27 oktober 2008 17:17


Det är bara sju månader kvar av min gymnasietid.

Sen är jag FRIIIII! Fri, fri fri fri fri fri.

Av easterbunny - 27 oktober 2008 13:44



Fint och gult träd, det gör mig glad att titta på. Den här bilden togs den 10:e oktober!


Den här bilden därimot togs IDAAAAG! Mina fina vantisar!

Av easterbunny - 27 oktober 2008 13:36


Min fina ljusstake som jag köpte på Gårdsbutiken.


Fina vantar (fin vante) som jag köpte på H&M!

Av easterbunny - 27 oktober 2008 12:25


Det är många saker i mitt liv som jag ännu inte fått riktig kläm på. Saker som jag inte tagit beslut om eller som varierar från dag till dag. Att börja stirra sig blind på alla dessa saker är nog inte till fördel för mig själv. Jag blir bara yr och ledsen över att jag inte känner mig så kontrollerad som jag skulle vilja vara.


Dags att börja med ett NYTT TANKESÄTT!

Jag ska lära mig acceptera hur jag är och se de positiva sakerna. Visst att jag har haft OTROLIGT svårt att fatta beslut ang. vissa saker och att jag flackat fram och tillbaka från fast beslutsam till verkligt velig. Men ingen av sakerna som jag velat kring har jag egentligen ingen anledning att ha dåligt samvete över. Jag borde inte känna någon skuld till någon.

Jag är arton år och att jag då tror att människor förväntar sig att jag ska ha allt utrett är att sätta lite för höga krav. Hur i hela friden ska JAG kunna veta när inte ens mina föräldrar vet svaret ibland?


Det finns nog ingen människa som gått hela vägen på livets stig utan att ha varit fundersam över beslut och ibland varit helt utan riktmärken. Jag måste lära mig att leva HÄR och NU. Att jag inte har allt uträknat är inget jag borde skämmas över. Så länge det inte skadar någon annan gör det ingenting.

Kanske skadar mitt velande mig själv men det är då den konsekvens jag får ta. Det är dags att inte ta allt så seriöst och allvarligt. Så länge man gör sitt bästa och försöker tänka på andra så har man goda avsikter.



Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards