Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

hate that i feel like i'm doing everything wrong all the time

Av easterbunny - 27 oktober 2008 12:25


Det är många saker i mitt liv som jag ännu inte fått riktig kläm på. Saker som jag inte tagit beslut om eller som varierar från dag till dag. Att börja stirra sig blind på alla dessa saker är nog inte till fördel för mig själv. Jag blir bara yr och ledsen över att jag inte känner mig så kontrollerad som jag skulle vilja vara.


Dags att börja med ett NYTT TANKESÄTT!

Jag ska lära mig acceptera hur jag är och se de positiva sakerna. Visst att jag har haft OTROLIGT svårt att fatta beslut ang. vissa saker och att jag flackat fram och tillbaka från fast beslutsam till verkligt velig. Men ingen av sakerna som jag velat kring har jag egentligen ingen anledning att ha dåligt samvete över. Jag borde inte känna någon skuld till någon.

Jag är arton år och att jag då tror att människor förväntar sig att jag ska ha allt utrett är att sätta lite för höga krav. Hur i hela friden ska JAG kunna veta när inte ens mina föräldrar vet svaret ibland?


Det finns nog ingen människa som gått hela vägen på livets stig utan att ha varit fundersam över beslut och ibland varit helt utan riktmärken. Jag måste lära mig att leva HÄR och NU. Att jag inte har allt uträknat är inget jag borde skämmas över. Så länge det inte skadar någon annan gör det ingenting.

Kanske skadar mitt velande mig själv men det är då den konsekvens jag får ta. Det är dags att inte ta allt så seriöst och allvarligt. Så länge man gör sitt bästa och försöker tänka på andra så har man goda avsikter.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards