Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Sjung en sång.

Av easterbunny - 25 april 2008 10:54


Sex veckor kvar i skolan. (30 dagar kvar tills min födelsedag!, femton tills mammas birthday.)

Nästa vecka(v18) går vi tre dagar; måndag har jag körlektion(dubbel) och på tisdag har jag matteprov och spanskaprov.

Sen därefter är det fyra helveckor i skolan och sedan kommer absolut sista veckan på Nolaskolan för min del, vecka 23!
Då är det utflyktsdag på tisdag, skolavslutning på tosdag(för studenterna, ettorna o tvåorna har skolavslutning på onsdag) och nationaldagen på fredag.

Summasumarum är alltså att det bara är måndagen som vi gör något vettigt på sista veckan, och även den blir väl lite halvt luddig eftersom vi ska städa ur skåpen och en massa annat. :)

Kul kul, det närmar sig med elefantsteg! På tal om elefantsteg, som är ohyggligt stora, så är det så den här veckan har känts. Veckan har bara swoshat förbi och jag har bara stått och känt fartvinden blåsa mig ner i ett dike. Allt har gått i sån hiskelig fart! Här står jag nu, en vecka senare och har grenar och barr överallt på mina kläder, jag måste trasla mig ur och börja springa ikapp! Det är trots allt sista veckorna nu, sluttampen, då gäller det att ge sitt allra sista.

Därefter bär det aldrig mer av till Nolaskolan på morgonen, då blir det en resa till ett annat land för att börja en helt ny skola. Åh så spännande!
Men fortfarande känns det som att allt inte är riktigt klart, jag måste fylla i blanketten från csn så att de vet om att jag kommer att vara utomlands nästa år.. sen måste jag boka den skruttans biljetten dit också! :)
Ringa till tandläkaren så att de kan kolla mina tänder innan jag drar iväg.. ja, lite dittan o datten.

Vi har fått inlämningsdatum på The Trip också! 16 maj! Nu blir det till att jobba tills svetten rinner! Och jag som har hittat en sån intressant bok som jag vill läsa! Plus att jag måste läsa ut boken från Svenskan..

Full fart!

Simson sitter på köksbordet nu, även fast han inte får.. Han tycks tro att han regerar hela lägenheten nu när han inte är utekatt längre. Nåväl, det får väl gå då, så länge han inte får för sig att smita ut och bli påkörd av en bil så är väl lite hår på duken inte det värsta.


Ta hand om er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards