Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 7 april 2008

Av easterbunny - 7 april 2008 19:31


Nej, inte bullbak utan snoddasbak! Fast det låter inte lika bra att säga som "bullbak" så därför fick rubriken bli som den blev.
Jag har bakat snoddas, plåten står på diskbänken och allt är klart, jag väntar bara på att kakan ska kallna så jag kan dela upp den i små prydliga rutor. =) Det luktar så otroligt gott i lägenheten nu! Det finns inget bättre än nybakt.
Pappa sitter i teverummet och jag tror jag ska bjuda honom på en liten kant så jag får något hum om hur den smakar som. 

Jag är besviken på vädret, ville inte ha mer snö, tog fram vårskorna och vårjackan idag när jag gick till skolan. (Hade en listig plan om att jag skulle lyckas LURA fram solen) Men icke, den planen gick i stöpet. Så jag stog där vid dagens slut, med vårjacka som var alldeles för kall. Skorna gick faktiskt rätt bra att gå i.


Jag gick in på Onoffs hemsida och skickade in några digitala bilder till framkallning. Toppen! Så nu går jag bara och väntar på att jag ska få ett meddelande om att jag får hämta ut bilderna. Väntetiden var 3 dagar plus frakttid. Jätte snabbt faktiskt, och billigt! 30 st bilder + frakt går på 45 kr. =) Helt otroligt. Så äntligen kan jag börja med mitt album som jag ska göra själv! Jag har köpt en inbunden bok med svarta sidor, pennor i guld och silver, klistermärken och fotofästen. =)
Jag är verkligen inne i en pysselperiod! Först stickade jag alla dessa sockar, sen pysslet med armbanden och albumet. Jag har funnit mitt kall!

Jag måste ta mig i kragen och ringa till CSN någon gång, så jag får i ordning på studiebidraget och allt det inför nästa år. Seeeen måste jag gå till banken. Sen måste jag göra klart(komma igång med) The Trip. Jag måste ringa tandläkaren för att höra om en tid för att de ska kolla mina visdomständer (det gör ont att bli vis). Jag måste också plugga teori på körskolan, och övningsköra. Nästa onsdag har jag halkbanan.

Jag känner mig ofta som en åsna.
Jag bara stretar imot tiden. Man kan tänka sig hur det skulle se ut om man öppnar en garderob som har FULLT med saker innuti. Man märker att allt vill falla ut så fort man öppnar dörren och man reagerar blixtsnabbt med att försöka trycka igen dörren igen.

Ja, precis, så känns det. Alla prylar borde hålla sig kvar där inne och inte försöka tränga sig ut.

Tiden borde sluta armbåga sig förbi, det gör så ont när man blir träffad i ögat.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards