Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 18 april 2008

Av easterbunny - 18 april 2008 12:41


Idag har jag fått bilderna som jag skickat in för framkallning på Onoff's hemsida! Jag är så glaaad att de ÄNTLIGEN kommit! Jag var där i tisdags också och efter att ha stått o väntat i tio minuter vid en obemannad kassa så var det någon som vaknade ute på golvet och kom på att "hej, man kanske ska gå och kolla med någon kollega som kan hjälpa hon som står vid kassan". Det ljushuvudet som gjorde det (måhända att han var långsam) var defenitivt mer kvicktänkt än de andra två ute på golvet och till historien ligger också att dessa två var de personen jag gick förbi FÖRST när jag klivit in i affären och de har bäst uppsikt på kassan också. När kassahjälpen kom så berättade jag mitt namn och mitt ärende och han började söka bland alla framkallningspåsar. "Tyvärr" säger han, bilderna har inte kommit än, han säger att ibland frågar man sig om de ROR över från finland med bilderna. (Det är tydligen där som famkallningen sker). Det låter inte speciellt positivt när han berättar att de har problem med att de inte håller tiden för leverans. Jag hade fått en bekräftelse via mejl när jag skickat in bilderna att det skulle ta tre dagar plus frakttid för att få bilderna. Inte kan väl frakttiden tagit sju dagar? Det låter ju otroligt, är det så långt från Finland till Sverige?

Jag kanske låter som en sur kund nu, men jag vill understryka att jag inte var otrevlig utan dessa tankar är något jag funderat på nu efteråt. Mannen som kom till kassan, måhända att jag stod o väntade länge men jag stod ju inte i sjön om man säger så. Jag tycker bara att det är tråkigt att upptäcka när man hört att Onoff REDAN inte har speciellt bra rykte här i Örnsköldsvik. Synd då att den enda gången man kommer in så faller sig saker o ting lite tokigt, var det en slump?
Lite ris till Onoff i Örnsköldsvik alltså. Men annars, karln som hjälpte mig i kassan (både idag och i tisdags) var bägge väldigt trevliga och service inriktade. Vi får väl hoppas att det bara var på grund av några dåliga dagar som ryktet har uppkommit och ingenting bestående. :)


Nu till bilderna till mitt album! Det kändes jättekul att få alla bilder i handen så att jag kunde börja med att pyssla ihop mitt fina album. Tråkigt nog märker jag att jag råkat fått en kopia på en bild (en bild på min hund) och att två bilder saknas helt! Typiskt. Men, det är ingenting att göra något åt. Nu har jag egen erfarenhet av Onoff's fotoframkallning och nästa gång blir det väl till att ge Expert ett försök, blir det inte bättre där är det väl bara att gilla läget. Trots allt kostar det inte speciellt mycket och jag vill ju ha bilderna. "beggars can't be choosers"


Nu till något verkligen glatt!
Idag gick jag förbi TUSSILAGOS! Flera styckna! :) Nu har våren kommit på allvar! och den får se på annat om det kommer någon fjantsnö nu, har det inte varit någon riktig vinter ända fram till nu så inte behöver det då göra sig besvär att komma över huvudtaget.


Jag tror att jag ska ta en promenad bort till morfar och säga hej till honom. Det är så hemskt fint väder att det kan vara skönt med en promenad. Jag har så våriga kläder på mig idag, jag är verkligen påverkad av vädret! :) Nu när solen skiner och jag sett blommor så känns allt så bra! Min storasyster kommer hem idag och livet tuffar på.

Kram till alla där ute! Jag ska knäppa nån bild på mitt fina album så ni andra kan få se vad jag skrapat ihop, och självklart på min fina vårutstyrsel.

Nu blir det en promenad till morfar! Hejsvej!

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards