Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Today is today.

Av easterbunny - 29 juni 2008 14:14


Tomorrow is another day.


Egentligen är det inte så konstigt att jag inte är fullkomlig just nu. (Att jag känner att jag inte riktigt räcker till.)

Min ålder är ju ingenting! Om vi säger att jag lever i åttio år, så har jag bara levt ungefär två tiondelar utav min tid här på jorden. Tänk vad mycket saker jag har som fortfarande väntar.

 Det gäller bara att gilla läget och att jag får finna mig i den tid som är just nu. Trots att jag nästan inte levat så har jag ändå trehundrasextiofem dagar gånger 18 att räkna med. Plus några skott-dagar.. Alla dessa dagar har varit ett steg frammåt i utvecklingen men ändå kan jag helt enkelt inte vara mer än vad jag är just nu. Hur skulle jag kunna vara det? Jag kan ju inte lära innan jag levt.

Och fördelen med att vara människa är att man aldrig någonsin slutar att lära sig. Jag tror att även som 80 åring, om man är i sina sinnes fulla bruk, känner att det finns saker kvar att lära.

Klart det är så! Ingen någonsin kan kunna ALLT.


Det handlar bara om vilka saker man kan och inte.. Egenskaper som kan verka nyttiga i ditt liv kommer du mest troligt att drivas till att lära. Medans du kanske inte behöver veta så mycket om atomklyvning i en kärnreaktor för att starta diskmaskinen.


Jag nöjer mig med att kunna starta diskmaskinen nu, behöver jag nånsin klyva atomer hör jag av mig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards