Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Antingen, - Eller.

Av easterbunny - 28 juni 2008 22:34


Det är självklart det som är mitt problem. 

Jag nöjer mig inte med halva kakan utan jag vill ha hela. Jag är osäker på om det stämmer att jag går så långt så att jag både vill HA kakan samtidigt som jag äter den. Det är kanske olika beroende på vem man frågar.


Frågar man mig så tycker jag att jag bara vill HA kakan. Jag förstår inte varför jag måste nöja mig med halva.. hela kakan finns inom räckhåll men ändå får jag inte rå om den och det gör mig.. frustrerad.


Felet är förstås mitt. Jag tycker helt enkelt om för mycket.

Jag måste lära mig att hålla tillbaka....


 Varför måste jag det??!

Det blir bara onaturligt och stelt och så vet jag inte vad gränsen går så det slutar alltid med att jag blir för kall och hård. - Här har vi mitt problem, kommentaren som ständigt regnar över mitt huvud när jag kommit till detta "Måste du alltid vara antingen, -eller?"


JA, jag kanske måste vara det. Jag är mig själv och jag älskar väldigt mycket. Får jag inte vara så, blir det inte alls. Ett beslut måste fattas!

Faktum är att egentligen är inte mitt älskande en negativ egenskap. Det är en otroligt fin egenskap som jag egentligen inte borde få dåligt samvete över. Jag borde vara stolt över det. Från och med nu ska jag försöka jobba med mitt självförtoende och mitt älskande av mig själv.

Alltså lyder svaret;


Ta mig som jag är, eller inte alls.

Jag tänker då inte bli någon som sitter hemma vid köksbordet och väntar på att bli kramad!

 
 
Ingen bild

jw

29 juni 2008 04:33

helt rätt! inte tusan ska man sitta hemma vid köksbordet och vänta. vi har ju bättre och viktigare saker för oss ;)

 
Ingen bild

Persilja

29 juni 2008 06:08

Kloka tankar! Jag brottas fortfarande med såna känslor så gammal jag är. Ett boktips: Mia Törnbloms Självkänsla nu. Finns i pocket. Läser den nu och hon har en massa handfasta tips om hur man bygger upp sin självkänsla. Den är jättebra. Jag ska genast ta till mig flera av hennes råd, t ex att skriva ner i en bok fem bra grejer med mig varje kväll. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards