Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 23 december 2008

Av easterbunny - 23 december 2008 23:40


Om 20 minuter är det julafton!


Uppesittarkvällen har spenderats på Mårdvägen i all härlighet. Nu får julen komma!

Av easterbunny - 23 december 2008 11:54


Jag tror att min blomma frös och att det var därför alla bladen föll av. Jag har flyttat på henne och ställt henne längre bort från fönstret och nu har hon inte tappat ett enda blad på flera dagar. =) Hurra, jag kan prata med blommor!

Idag har det inte hunnit hända så mycket roligt.

Jag vaknade strax innan nio och märkte att jag inte hade sparkat av mej alla lager med täcken som jag somnat under igår. Jag duschade, klädde mej och gick ut med Nikko ner till stan och tillbaka. Det blåste och var riktigt halt och det var inte bara jag som vinglade fram och riskerade att göra ett fint magplask här och där. Nikko halkade några gånger han också!

Jag är klar med alla julklapparna och har inget annat att göra än att invänta den stundande julen.

Ikväll är det uppesittarkväll på Mårdvägen, det tycker jag låter bra. =)

Av easterbunny - 23 december 2008 09:44


Av easterbunny - 23 december 2008 09:35


Börjar det pirra och klia i fingrarna hos er nu? SNAAART får ni öppna alla de granna presenterna som ligger under granen. =) När man var liten så var väntan på julen en evighet, jag kan inte förstå att det redan är jul IMORGON! Var tog all tiden vägen? Nyss var det väl 1:a advent? Eller sommar??
Igår medans mamma o pappa var på jobbet så bestämde jag mej för att rota fram alla julsaker nere i förrådet och resa (he upp) granen. Den svåra biten var när jag skulle försöka med alla förbaskade ljus-slingor men den matchen slutade med att jag vann. Yes!  Julgranskulorna blev i guld i år, jag tycker det är fint och eftersom jag fick välja så fick det bli så.

Nu ska jag ta och platta håret som står åt alla håll.


Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards