Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 12 december 2008

Av easterbunny - 12 december 2008 23:14



Det är ju ändå det varje människa vill;

hitta en annan människa som är beredd

att fylla hela ens jag till bredden med

allt som smakar bra.

Av easterbunny - 12 december 2008 22:39


Nu tar molnen mark.

Jag var förblindad av att solen sken så stark.

Men mina ögon kommer alltid le mot dig.

Kan det begäras mer av mig.

Av easterbunny - 12 december 2008 21:56


Gwah, så trött så att mina ögon fylls med tårar varje gång jag gäspar. Jag trodde inte att jag var det minsta trött med tanke på att jag, igår, gick och lade mej klockan halv nio och vaknade av min väckarklocka som ringde 5 över sju. Därefter somnade jag om och sovde till tio i åtta. (Tur som var, var det Luciafirande direkt på morgonen så jag kom inte försent till en lektion. *Tack och lov*)

Det betyder att jag sovit elva + en halv timma och jag har varit vaken i 14 timmar och tio minuter! Jag kanske borde gå i ide?


I teverums-soffan ligger mina föräldrar och sover som klubbade sälar. :) En helt vanlig helg-kväll hos familjen J helt enkelt. Själv skulle jag absolut inte ha något emot att gå och sova redan. Men jag hörde ett sant resonemang idag, som gör mej lite skrajsen för att gå och sova "Går man och lägger sej tidigt på fredagen blir det så snabbt lördag som betyder att man bara har en dag kvar av helgen innan det blir skola igen!" HEMSKA tanke! Hur ska man nånsin lyckas fly undan tiden?!!

Tack och lov går jag fortfarande i skolan vilket betyder att jag har ett sista jullov att njuta av. =) Och det tänker jag njuta av med RÅGE!

Av easterbunny - 12 december 2008 17:29


Jag klippte min lugg igen och precis som förra gången så hamnade något litet små-hår i ögat på mej. Det är så irriterande och jag kunde inte hitta åt det!

Nu är det borta, äntligen!


Tittar på "Doctors" på femman och det handlar om Diabetes, de talar om att de mätar antalet kolhydrater för att veta hur mycket insulin som behövs osv. Men jag undrar hur det går när en diabetiker har magsjuka? Det måste vara jättebesvärligt, för som diabetiker så får man väl inte "skippa" någon mat? Kan en diabetiker få ätstörningar?

Intressant det där.. fast jag känner stort obehag när det kommer till sprutor. Det är ju tappert av alla dessa som är drabbade av diabetes..


Av easterbunny - 12 december 2008 16:11


"I need some space"


Av easterbunny - 12 december 2008 14:48


Jag kan inte skryta över att jag är speciellt duktig på att uppdatera, inte alls. Jag tror att jag lider av skrivkramp eller nånting liknande just nu eller så är det kanske så att mitt liv inte är speciellt innehållsrikt. Typiskt, vilket nedköp :)

Fast trots ett väldigt stilla vatten så är jag nöjd och njuter. Livet är inte så tokigt när allt kommer omkring och så länge man har en påse godis i närheten kan man inte ge sej på att klaga ;)


Ikväll väntar Bladning på den lokala ortstidningen Örnsköldsviks Allehanda. Det blir spännande, I must say.


(Pågen)


Mysigt med lite extra kärlek runt jul? Ge mej en romantisk tomte! =)


Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards