Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Ett uppvaknande

Av easterbunny - 23 juli 2008 23:03


Egentligen kom detta uppvaknande inte precis nu, utan det har funnits i min insikt ett bra tag nu.

-Jag är, kommer aldrig vara, en enkel människa att leva ihop med.

Just nu bor jag ihop med mina två föräldrar med vilka det allt som oftast fungerar jättebra att bo med - förutom när deras dotter får oprovocerade (ibland faktiskt provocerade!) psykbryt. Lyckligtvis var de (eller någon annan) inte hemma under mitt senaste infall så ingen skada skedd.

Jag vaknade hos käraste och mådde sådär dammigt (egentligen inte konstigt med tanke på...jag återkommer om det) och gick igång på allt! Jag är inte enkel, det vet jag. Jag är pedant, det inser jag mer och mer. MEN JAG HAR HÅLLIT UT LÄNGE NOG! ALLT DAMM MÅSTE BOOOORRRTTT!!


Jag knorrade jähääääättemycket och käraste, som var trött och är otroligt lat av naturen, tyckte att jag var väldigt enerverande. Jag tog Nisse (bilen) och körde in till stan och låste upp dörren till lägenheten där jag bor. Som tur var, var INGEN hemma. Syster var på jobbet och lägenheten tom så det var bara fritt fram för mig att börja städa. Plocka bort saker, gå omkring och muttra för mig själv.  Plocka, vika, sopa, diska, torka, flytta, bära, dra...

När jag var klar med lägenheten så hoppade jag in i duschen och duschade. ALLT DAMM MÅSTE BORT!!


Jag kom ut, hysterin hade lagt sig något och jag kunde sansa mig. - Nu saknade jag honom, -typiskt!

Han ringde och till min förvåning så berättade han att han börjat städa ur sitt rum. (Jag jublade innuti) Jag blev på bättre humör, det skulle bli rent!


HURRA

Som jag tidigare nämnt så njuter jag lite av att städa. Inte själva handlingen, för man blir ju varm, svettig, dammig och ful. Men känslan efteråt! När allt är städat och rent, hygieniskt! Jag har gått och knorrat på kärastes rum länge, det har känts som en enda stor dammråtta, jag får damm i nästan och snorar och nyser och går omkring och är irriterad i onödan. Kanske en dålig anledning att vara irriterad tycker vissa och det må så vara. Men hej, jag har aldrig påstått att det ska vara annat än hur jag är, varken för eller emot.


Något jag faktiskt njuter av på mitt sommarjobb är när jag får tvätta händerna med en tvål som det står "Hand desinfektion" på.. och efteråt sprita händerna! (I hemlighet så skulle jag vilja ha likadana tvål och sprit hemma. shy!)


Hur som helst så är älsklingens rum så grundligt städat att jag inget hellre vill annat än vara där inne. Jag sydde tillochmed en GARDIN enkomt för att pryda fönstret.

När jag kommer igång så får man passa sig!


Jag ser fram emot att ha min egna lägenhet, där ska skrubbas element och list!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards