Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 5 juli 2008

Av easterbunny - 5 juli 2008 19:04


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2840590.ab


Nästan så jag vill kräkas. Jag har aldrig tyckt om korv och känslan av att vara fullständigt PROPPMÄTT är inte heller så populär. Men 59 stycken, snacka om att stoppa sig helt full!


Av easterbunny - 5 juli 2008 18:48


Jag längtar tills klockan slår nio så jag får åka och hämta hem V från hennes sommarjobb på Coop. Nu sitter jag i soffan framför teven och börjar känna mig lite dåsig. Larvigt med tanke på att jag sovde till halv elva, eller var det halv tolv? Det där med att lära sig klockan har aldrig legat högt upp på min lista.


Jag är väldigt glad över mitt sommarjobb, 75% är absolut lagom känner jag.  Det jag har att jämföra med är ett nioveckors 7-16 jobb förra sommaren. (Gav kanske mer stålar, men desto större lessnad -Lesshet?)

Tråkigt bara när de lediga dagarna infaller då ingen annan är ledig. *surt* Men jag får bara sitta hemma o glo bara, det är skönt ibland det med. Sen hittar jag ofta på saker att göra som räddar den dyrbara tiden, idag var höjden mitt fina nagellack som jag fortfarande sitter och beundrar. Fin-fint.


 Mitt schema de närmaste dagarna ser ut såhär.

Måndag: 7.00 -16.00

Tisdag: Ledig

Onsdag: Ledig

Torsdag: 14.00-21.00

Fredag: 8.00-16.00



Av easterbunny - 5 juli 2008 16:36


Jag har ett nytt nagellaaaaack! =) Jag köpte det idag och det är fint, jag är nöjd.

Det fina vädret som legat över Övik de två senaste dagarna har blåst bort och istället har vi mulet och lite kallt. Typsit. Tycker bättre om värme och sol faktiskt, även om jag jobbar och måste stå inomhus vill jag hellre ha fint väder.


Lustigt när man efter lång tid inte haft klocka och sedan köper sig en. Jag var nära att stoppa ner handen i väskan och rota fram mobilen för att kolla tiden när jag egentligen bara kunnat blicka ner på vänster arm. 

Jag kom på det i sista stund och släppte taget om mobilen.

Vilken arm är det egentligen som man ska ha klockan på? Vänster tycker jag känns bäst.


Mhm. Jag undrar vad jag ska äta för mat ikväll.

Sen vill jag inte att F ska jobba  PUNKT


BUÄ, kom hem till mig! :)


Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards