Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 6 juli 2008

Av easterbunny - 6 juli 2008 22:56


Känns som att jag döpt något tidigare skrivet till just "lightbulb" men just nu kunde jag inte komma på något mer kreativt.

Jag har fått en idé!


Som jag berättade så skrev jag ett mejl till Barbro B (hundmänniska) och frågade om lite tips för utbildning osv. Hon rådde mig till att läsa Etologi med inriktning HUND. Det känns på pricken som något som jag skulle kunna göra, toppen.

Men jag har tänkt - mer då? Räcker det?


Idag handlade mapa och jag på Coop och då köpte jag tidningen Härliga Hund som är helt enkelt underbar! Varje sida innehåller något intressant och lärorikt. Då fick jag den brillianta idén! Tänk om jag skulle bli journalist?

På så sätt kanske jag kan trixa ihop ett liv med ett arbete jag trivs med och samtidigt ha möjligheten att ha en hund. -För det har jag alltid sagt är ett av sakerna jag måste väga in i mitt arbetsval. Tänk om jag skulle ha turen att få jobb på en tidning som Härliga hund -Lyckan vore total.


Jag är en människa som behöver mål, jag vill ha något att fästa blicken på. Jag vill inte gå några kringel-krokar utan pang på rödbetan. Visst är detta också ett problem och säkert en stor anledning till att jag ofta och lätt stressar upp mig, men ändå fortsätter jag för att känslan att VETA vad jag vill ger ett rus. Jag vill ha koll, som jag sagt tidigare.


Skulle det vara möjligt? Kan jag kanske i framtiden vara någon som presenterar mig och svarar på frågan "Vad jobbar du som?" med "Journalist".


Låter inte så tokigt.


Men nu måste jag landa med fötterna på jorden igen, sluta dagdrömma och kanske göra något vettigt för en gångs skull...... snart, ska bara titta lite till..

Av easterbunny - 6 juli 2008 01:58


"det här är min apa förklädd till katt."


Här sitter jag, mitt i natten och pigg som aldrig förr. Kan inte förstå varför jag plötsligt blev så kvällspigg. Måste vara något skumt på gång.

Simson springer runt och jamar, med all rätt, han har varit ensam hemma ikväll och tycker förstås att han ska lära mig ett och annat. Inte ska man lämna katta ensam hemme på natta inte!


Lyckligtvis är han inte speciellt svårflörtad, lite god mat och några kramar så är han glad igen. :)

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards