Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 2 juli 2008

Av easterbunny - 2 juli 2008 19:28

 det finns ingen som luktar så gott som du, ingen som pratar så fint som du, ingen som har så fina öron som du.


men ibland känner jag för att förvandla dig till en lama

Av easterbunny - 2 juli 2008 18:21


Jag blir så ledsen när jag är inne på blocket och ser hur många hundar som säljs efter bara sju -åtta -tio -tolv månader.

Att skaffa en hund är ett stort steg och bör tänkas över flera gånger, mer än tjugo gånger innan man beslutar sig för det. Sen är det viktigt att man inte väljer hund efter utseende, bakom utseendet kan det dölja sig mycket tjurskallighet, rastlöshet eller behov av en ägare med mer hundvana.

Oftast är det väl så att man väljer en hund med ett "tufft" utseende och sen märker man att hunden kräver mer kunskap än vad man själv besitter eller mer sällskap och aktivitet än vad man har ork, lust och tid med.

En hund är ett flockdjur och ska inte behöva byta familj när den väl bosatt och tryggat sig. Det är mest bara dumt tycker jag, precis som att ett barn skulle byta familj efter fem år för att föräldrarna inte förstått innebörden. En valp är inte mer än ett barn i psyket, tänk på det.

Ta och tänk igenom ert beslut ytterligare en gång och ett bra tips är att ta reda på djupare fakta om hundrasen och ställ dig frågan om den passar just DIN livsstil.


 Jag var på Gnistan i Örnsköldsvik och lyssnade på Barbro Börjesson för några veckor sedan och det var helt otroligt givande! Det rekomenderar jag alla!

Hon har en hemsida http://www.hundgarden.se/barbro_merit.html som är värd att besöka och hon sa själv på föreläsningen att man var välkommen att skriva ett mejl. Jag själv gjorde det och fick svar redan nästa dag! Hon är otroligt skicklig på det hon gör och man får ett starkt förtroende för henne!


Nu ska jag sätta mig och se "Joey" på femman med min storasyster.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards