Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Jag lyfter glaset för er, mina vänner!

Av easterbunny - 5 januari 2009 16:24


Idag har mamma och jag hunnit med en hel del!

Vi började med att åka på Reginas Zoohörna och där köpte jag en karda som passar till både katt & hund och ett hund & katt shampoo. Jag tog PCL Dog & Cat Vitamin & Sil SHAMPOO. Det luktar riktigt gott!
Men jag hittade också ett shampo som hade en genomskinlig flaska och innehållet var grönt och mina ögon fastnade vid ordet "MELON" ! Fick lov att skruva av korken och snusa lite, det luktade GUDOMLIGT! Dock kostade det 100kr + när det shampoo som jag egentligen köpte "bara" gick på 79kr. Men någon gång vore det roligt att testa, för åh Gud vet, att jag är helt frälst i saker som luktar gott!


Efter besöket på Reginas (mamma köpte en rolig kattboll till Simson som luktar lite mynta, han är som en kattunge igen!) så åkte vi ut till Mio Möbler för att se om de hade kvar en tavla som min mamma sett, tyvärr hade de den inte kvar.

Vi åkte vidare till Barnenshus och köpte partyspelet "TRODDE DU JA!". Det ska tydligen vara jätteroligt, har själv aldrig spelat det men det verkar jättekul. Eftersom EM möbler  är i huset bredvid så tog vi en sväng där innan vi begav oss hemmåt. Vi tittade in på Coop Forum och handlade till tacos, ett snabbt besök, gick säkert på 15 min. Sen åkte vi raka vägen hem och började laga mat.

Farmor och farfar kom förbi när vi precis börjat äta och de fick kaffe och bulle.

Nu ska jag testa hur det går att tvätta Simson med det nya shampoot, han är ju van att duscha, så DET ska nog inte vara något problem. =) Ska ta med mej kameran och dokumentera händelsen. Skål!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards