Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av easterbunny - 10 januari 2009 12:36


Det slår aldrig fel!

Efter en jättetrevlig fredagskväll där jag, Hanna, Julia, Ida och Lisa bastat, skurit och ätit frukt + sett Chocolate så vaknar jag upp med sårmun. Jag antar att det är min "bakis"-reaktion efter att mumsat på kiwi och annanas! :)

Frukten är jättegod just nu om man går ut för att köpa kiwi, annanas och honungsmelon! Ett litet tips till alla er där ute att ha att snaska på till kvällen, mycket godare och nyttigare än en påse karameller.


Jag och mamma har precis städat bort julgranen och vi märkte hur ljusare det blev i hallen efteråt! Nu är det nya tider och härlig vårsol ska få sirla in genom våra fönster.

Jag har mer och mer börjat tycka om mammas superdammsugare, imorse när mamma tog ut Nikko på morgonpromenaden så passade jag på att dammsuga lägenheten och kunde då använda Eykalyptus essens att hälla i och lägenheten luktar fräsch halstablett. Så härligt att det får lukta gott en liten stund efter att man städat, då påminns man genom näsan att "Här har det dammsugats minsann!".


Snart väntar en liten tripp till Rusta där vi ska köpa en liten ljusslinga som mamma ska ha i en liten glaskruka. Vi märkte att ljusslingan som legat däri tidigare gått sönder och jag visste att jag hade sett en likadan ljusslinga på Rusta för 149kr. Det är lite trevligt att iallafall spara på några ljusslingor nu när det fortfarande är mörkt om kvällarna, blir så sorgligt när alla julsaker försvinner och vips står vi alla där i mörkret och fumlar. Tacka vet jag ljusslingor! och är det någon som frågar kan man alltid försvara sej med att säga att det är för att bjuda in våren...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards