Ur livet som lillasyster

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

where did I came from in the first place?

Av easterbunny - 14 oktober 2008 21:55


Åh,

jag kollade runt på utbildningar och hittade till Mittuniversitetets hemsida. Det är verkligen bra att det finns så nära och så många utbildningar! Åtminstone de utbildningar jag skulle kunna tänka mig.

Men först ska jag genomföra gymnasiet, det är inte speciellt länge kvar och sen ska jag leva ett tag. Jag ska ta lite tid för att titta ut genom fönstret och njuta tills jag slutat se nyttan i det och börja LÄNGTA tillbaka till någon som pumpar i mig kunskap.



 
 
Ingen bild

vrv

14 oktober 2008 22:29

Låter väldigt klokt min kära!! :)

 
Ingen bild

Persilaj

21 oktober 2008 18:55

Åh, så härligt att vara i början av din "karriär"! Skulle vara kul att få börja om och se om man gjorde samma val. (fel?)
Du undrade vad jag jobbar med. Jag jobbar med olika saker, dels jobbar jag åt min man som har eget inom teknisk bransch, sköter pappersarbetet, programmerar, felsöker och så (trööökigt), sen syr jag och säljer lite som du kanske sett (fast det blir jag inte rik på , men det tar en del tid, sen har jag hand om mina barn vilket jag betraktar som det viktigaste jobbet även om jag nu inte behövs lika mycket som för några år sen.
Jag har gått det som kallades samhällsvetenskaplig linje och sen läst in 4:e året teknisk linje. Sen nosade jag några år på maskinbyggnadslinjen på tekniska universitetet men insåg efter två terminer att det var tokfel och sadlade om och öppnade tygaffär. (Tvära kast) Den utvecklades till en atélje och där sydde jag mig less för resten av livet trodde jag.
Har jobbat med utvecklingstörda, på hotell, på mataffär, som tågstäderska, som kontorist, som ärarvikarie, som projektledare och som korrekturläsare. En massa jobb alltså. Och så när jag fick barn (32 år gammal) var jag barnledig i sex år i rad. (Fick fyra barn under de åren.) Och njöt!!!!!! För två år sen vaknade mitt syintresse till liv från vad jag trodde var en evig död. Nu blomstrar lusten och jag tycker det är skitkul och skulle vilja kunna leva av det.
Men jag har det så bra man kan ha det genom att jag kan jobba när jag vill åt min snälle arbetsgivare. ;D Ingen som säger när jag ska jobba, vilka tider, det avgör jag själv, bara jobbet blir gjort.
Så där fick du mitt livs historia! :D
Vad funderar du på för yrkesval???
Idag skulle jag nog blivit lärare eftersom jag trivs med att vara med barn mest och så tycker jag om att vara min egen. Lärarjobbet hade varit perfekt för mig. Men men ... det bidde inte så. Försent nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av easterbunny - 22 oktober 2009 21:02


     Jag har inte varit här på jättelänge! Det var trevligt att komma tillbaka och upptäcka att stället verkligen förändrats - till det bättre! :) Jag är lite besviken på blogg.se för nu på slutet har det blivit så svårt att ta sig in. Det vill...

Av easterbunny - 8 februari 2009 18:05

  Nu är ni varmt välkomna till min nya bloggadress! www.sojf.blogg.se   VÄLKOMNA, VÄLKOMNA! ...

Av easterbunny - 2 februari 2009 18:22

  Doris är ju störtfin! =)    Idag har det varit fullt med intriger inom hemmets fyra väggar. SIMSON började med att jaga Doris! *alla drar åt sej andan* och när jag gick efter Simson och skulle bråka på honom "Dumma Simson!" så såg jag att han hade...

Av easterbunny - 2 februari 2009 10:23

  Rackarns! Det ringde en trevlig sjuksköterska från min vårdcentral som sa att de hade en tid för vaccination IDAG! HURRA, tänkte jag, då får jag det bortgjort!   Men nehe, så enkelt var det inte. På frågan "du är väl inte förkyld?" svarar jag "öh...

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards