Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 16 mars 2008

Av easterbunny - 16 mars 2008 20:44


Något jag glömt nämna; jag fick brevet från kommunen i torsdags, öppnade i fredags, jublade i fredags, jag fick pengarna!
Även fast det var något jag redan visste eftersom Karin (studievägledaren) hade berättat det så kändes det skönt att ha ett brev i handen som bevis. Att kunna läsa med egna ögon.

Då fick jag verkligen anledning till att genomföra inköp av en ny digitalkamera. Min har varit sönder i.. länge.. Men jag har inte känt någon riktig anledning till att köpa en ny. Vore det verkligen KRIS kan jag ju fråga snällt och låna någons. (mamas kanske?:) Men nu har jag min alldeles egna! Jag är så nöjd och glad, har fotat lite granna idag när jag var med Fredrik och jag blev positivt överaskad över vilka roliga funktioner det fanns.(Som vilka funkade!, bara det är ju något att jubla över)

Jag tror inte att my previous camera var speciellt bra ändå.
Positivt med det; Jag uppskattar min nya kamera ÄNNU mer eftersom jag bara har en dålig erfarenhet att jämföra med. :)


Pappa har legat sjuk i feber hela helgen, han gick hem i fredags och sen dess har han varit dålig. Nej, det började i torsdags förra veckan, men ändå gick han på jobbet. Nåja.

Nu har mamma också åkt på samma sak, hon har 39 graders feber och ligger och kurerar sig i soffan. Jag vill egentligen hålla mig på mils avstånd för jag är rädd att jag ska stryka med (igen).
Jag har inte tid att vara sjuk!


Jag har duschat och är rätt redo för att gå och lägga mig nu. Det var skönt att duscha igenom håret.
Eftersom jag är van att ha kort hår där hårtorkningen har gått på fem minuter blir jag så lat när jag tänker på att tvätta håret nu. Att att stå med blåsen i tio- femton minuter känns drygt. Voj voj. =)

Tänk om jag skulle ta och klippa mig igen? Kanske ska jag ha en omröstning?

Bra idé.

Jag gör nåt sånt imorgon.

Nu tackar jag för mig! Sov gott.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards