Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av easterbunny - 5 mars 2008 22:16

Föressten!
Man ska tvätta huvudkudden var tredje månad!
Det lärde jag mig på "Rent Hus".
Så imorgon har jag bokat tvättstugan så jag ska tvätta kuddar.. lika bra att tvätta täcket också kanske. :) Vad skönt.

Av easterbunny - 5 mars 2008 21:04

Idag fick jag brevet från skolan i Fuengirola! Jag kom in! JaAaAaaAaAAAaa!

Det känns jättebra och jag känner mig så väldigt glad. Det står; "Välkommen! Härmed bekräftas att Du är antagen som gäststudent på Svenska Skolan/El Colegio Sueco på Costa Del Sol i Spanien läsåret 2008/2009"
Nu när det här känns tryggat så känner jag mig inte längre så intresserad av sommarjobbet på Mallis. Kanske låter det dumt, här är världens chans och jag känner mig inte intresserad, knäppt! eller hur?
Men jag har gått igenom det i huvudet för mig själv och det känns som att, jag hinner ändå vara utomlands, i Spanien, under tiden i Fuengirola.. Och det är ett bra tag. Så jag kanske borde ta sommarlovet som en stund att förbereda mig inför det kommande läsåret utomlands och vara med familjen, Fredrik och kompisar. Ja, så känns det.
Jag blir inte ledsen som jag inte får sommarjobbet menar jag. Det kanske går fler tåg, och gör det inte det, så har jag iallafall tagit studenten i Spanien.

Imorgon har jag övningskörnings lektion klockan 12.05
Sen på Fredag bär det iväg till Solberg. Det blev inget Umeå denna vecka, ingen ville följa med och det kändes så dumt att åka ensam, skulle ha blivit lite trist tror jag.. kanske.

Jag köpte föressten en bok igår! Den var inte på bokrean dock, men det var en pocket så den kostade lite ändå. "Mamma sa att jag var sjuk" heter den. Handlar om syndromet MBP, förkortning till Münchenhausen by Proxy.

Jag har kommit till sida 51 och jag har redan fastnat.
"Från tidig barndom blev Julie regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som endast fanns i hennes mors fantasi. Münchenhausen by Proxy är världens hemsligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner eller förorsakar sjukdomssymtom hos sitt barn för att hon själv eftersträvar läkarnas uppmärksamhet. "
- Det är en sann historia..

Egentligen skulle jag köpa boken "Våldtagen, men jag är fan inget offer" av Caronline Malmberg Willfox. Såg intervjun på Fråga Doktorn i veckan, det var nog en repris för den gick på dagen (en annan kan ju titta på teve på dagen, jag är ju ledig:) och hon verkade vara en otroligt stark och bra tjej. Jag kan bli så inspirerad av människor som upplevt olika sorters hemskheter och tagit sig igenom det och kommit ut ur det så mycket starkare. Jag blev arg också, när hon berättade att gärningsmännen inte åkt i fängelse! Vad är det för dumheter!

Det är INTE OKEJ, det ACCEPTERAS INTE. 
Ska sådant få ske utan att gärningsmännen åker fast?
Sverige i all ära, visst har vi mycket som är bra men jag tror att fall som dessa borde ses över lite mer.. bland annat..

Vilken otrolig kränkning det måste vara att någon tvingar sig inpå och tar något av en som ligger en allra närmast och som man inte vill dela med sig till vem som helst.
Att någon tvigar sig inpå med våld utan att man själv kan rå över vad som händer. Jag blir så arg! Jag känner en sådan stor ilska mot dessa människor som kan göra sånt här. Det måste vara människor som har något STORT fel av något slag. Som är för osäkra på sig själv och måste känna någon form av överlägsenhet.
..Jag tror inte att människor är onda, jag tror att människan kan vara psykiskt svag och extra öppen för att göra onda gärningar.. Det är gärningarna som är onda, men man har alltid ett val.
Så kanske finns det onda människor ändå, har man ett val, där man får välja att göra rätt eller fel.. Och ändå väljer man det orätta.. Då kanske man är ond.
Eller helt enkelt korkad. 
Jag ska lära mig slåss, och låss BRA, och sen om någon idiot försöker sig på mig ska jag kämpa imot..  

Men det finns många schyssta pojkar och män där ute. Det måste ändå vara majoriteten som är goda och bara några få som råkat få mängden hjärnceller halverade.
Så all credit till er goda män!

Även fast ingen människa är perfekt och kanske era fruar klagar mycket på att ni jobbar för mycket, inte plockar upp efter er och bränner vid maten, så är ni goda och har ändå vunnit. (Sen kan det ju vara en idé att ställa äggklockan, det hjälper.)

Hur som helst, så ska jag köpa den boken när den kommer till bokhandeln. =)

Nu tror jag att jag skrivit av mig för idag.
Det var skönt.
Tjing!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards