Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 8 mars 2008

Av easterbunny - 8 mars 2008 15:46

Här

är föressten receptet på vår vegetariska lasange.

1 paket spenatplattor
2 st tetrapack krossade tomater (med basilika, chili osv)
2 st stora keso naturell
1 - 2 st lök(ar)
(Stor) påse riven ost.

Herbamares örtsalt

Finhacka löken och dimpa ner det i de krossade tomaterna som du hällt i en kastrull. Låt börja bubbla på svag värme.

Krydda med örtsaltet.

Smörj en lasange form och lägg ett lager med spenatplattorna, varva därefter med keso, plattor, krossade tomater med lök, plattor osv.
Kom ihåg att inte lägga ett lager plattor sist för då bränns det lätt.
Toppa med riven ost och in i ugnen på 225 grader.
Mamma lyxar lite och använder osten mellan varje varv, därför brukar vi ha en stor påse ost. =)
Är klart på 20 minuter!

Av easterbunny - 8 mars 2008 15:19


Ligger i sängen med datorn på magen. Mama står i köket och jobbar med en vegetarisk lasange som skall ätas till middagen då farmor o farfar tittar förbi. Min syster är hemma från Göteborg över helgen och då vill farfarmor hinna träffa na. :)

Uuuuh, jag känner mig som en kalaspuff. Denna dumma förkyldning som aldrig ger sig tär på krafterna, jag orkar ingenting! Jag känner mig lat och bara jobbigt seg, det bidrar till att jag inte orkar pallra mig ut och som i sin tur gör att jag känner mig ännu mer som en puff.
Jag ska köpa vitaminer och börja hamstra, kanske får kroppen vinna över bakterierna en gång för alla!

Heja imunförsvaret och de vitablodkropparna!

 Jag har varit och kollat runt på lite olika bloggar nyss, kul att det är så många som delar med sig utav sina liv. =)


Här uppe har det snöat hela dagen! Inget roligt väder alls. Nikko har ont i sitt vänstra ben. Han har förmodligen sträckt sig.
Gjorde föressten ett test idag på Pedegree om vilken hundras som skulle passa mig bäst. Svaret blev en Boxer. Lite oväntat kanske men när jag fördjupat mig i rasen så verkar det stämma.
Hittade testet på:
http://www.pedigree.se/WhatDog/SelectADog.htm


Jag torkade golvet på mitt rum idag! Det började med att jag skulle spika ihop min säng som sakterliga höll på ramla isär. (En bräda på undersidan hade några spikar som lossnat.) Då framträdde några dustbunnies som legat och grott under sängen. Dammsuga tänkte jag, torka golvet tänkte jag. Så jag gjorde det och nu luktar rummet fräscht!

Tog resten av lägenheten när jag ändå var igång. :) Fy vad mamma kommer sakna mig när jag reser iväg. :D hihi

Hej på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards