Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 2 mars 2008

Av easterbunny - 2 mars 2008 20:12

Jaa! :D
Farmor och farfar var förbi och skulle hämta Nikko ikväll och jag passade på att färga farmors ögonbryn. Sen kom jag på att jag inte visat min klänning för dem! Hurra!
Mamma sa så bra, när farmor försökte hitta ett ord för att beskriva den, "Den är tårtig".
TÅRTIG! JAA. Vad roligt! 
Nu är ni säkert nyfikna på hur den ser ut som, egentligen, hur denna "tårtiga" klänning ser ut... Jag lägger upp en bild på den, i slutet. =)

Jag blev sugen på att påbörja en lista med Svenskans Roligaste Ord.

Den får börja nu. :) Men utan någon ordning, bara hamsflams.


Tårta, kotte, maräng, socka, strumpa (cpstrumpa Emelie?)


Pappa har fortfarande inte kommit hem. Planet blev försenat i Tyskland så hela vägen hem har blivit fördröjd. Typiskt också.


Imorgon har jag övningskörning klockan tio i tio.

Måndag: Övningskörning 9.50
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag: Övningskörning 12.05
Fredag: Solberg!

Jag längtar till Påsk! Vad roligt att hämta ris och sätta i fjädrar och ägg. Jag ska måla ägg, vill du vara med Ems?
(Jag har lov igen vecka 13, så du vet)


Snart har jag läst ut Karin Fossum - De galnas hus.
:) Sen ska jag börja på Singoalla.
Hej!
Tårtan

Av easterbunny - 2 mars 2008 09:08

Äntligen känner jag mig utvilad!
Fredag kväll och jag somnade vid 10 och sov ända till kl 13.00 lördag. Ändå somnade jag halv elva lördag kväll.. Men det är tydligt att min kropp tycker att den fått tillräckligt med sömn nu då jag vaknar halv sju idag. :)
Såhär utvilad var det längesedan jag kände mig.
Skönt!




Jag drömde en jätte konstig dröm inatt, jag hade tatuerat mig på armen, det var en ängel.. men morgonen efter, när jag vaknade, märkte jag att ängeln hade blivit helt förvriden och mycket större. Och ängeln hade horn och såg mer ut som en djävul än en ängel. Jag blev lite orolig över hur jag skulle kunna ta bort den som, det kostar ju pengar och så skulle jag ju tvingas erkänna för .. jag tror det var mamma :) som hade tyckt att det var slöseri med pengar, att hon hade rätt!
Det var också något med min näsa, jag hade opererat näsan och gjort den större.. Den var jättestor!

Jag vill inte operera min näsa och jag har inte allvarligt funderat på att göra en tatuering heller. Jag undrar hur vissa drömmar kan komma till?


Jag har faktiskt redan hunnit varit ute med Nikko på en promenix, det var skönt och både jag och Nikko blev glada. :)

Nu börjar jag känna mig trött igen, men jag ska inte sova mer idag för jag måste kunna somna ikväll med.
Pappa kommer hem från Tyskland idag, vid 5-tiden tror jag att han sa. Det blir bra. Då ska vi säkert äta någon god mat. Jum jum.

Föressten så måste jag skärpa mig, mitt nyårslöfte gick ju bra till en början men sakterliga så började jag slarva! NO MORE CANDY.

Jag skriver det här, då kan kanske någon fler som har gjort samma nyårslöfte och har lite problem med att hålla det berätta det för mig, så kanske vi kan peppa varandra. Eller, om du klarat av att hålla ditt nyårslöfte så måste du berätta för mig HUR DU GÖR!

Nu blir jag nyfiken på vilka sorters nyårslöften som lovats för 08? Berätta allt!

Nu tänkte jag kila vidare.
84 dagar.
tjing!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards