Ur livet som lillasyster

Alla inlägg under maj 2008

Av easterbunny - 11 maj 2008 17:16


Helt plötsligt är det söndag och efter natten så är det dags att kliva upp och göra sig klar för skolan åter igen. Den här veckan är det mycket som står på tapeten.


Jag måste läsa klart boken 1984 så att jag får lyfta den stenen från mitt samvete. Usch vad jag avskyr migsjälv för att jag inte lyckats läsa ut den boken. Men det är något helt otroligt; varje gång jag försöker läsa den så somnar jag!

Vidare så skall en Dystopi skrivas och inlämnas.

På fredag, 16 maj, skall The Trip inlämnas.


( JAG HAR FÅTT SOMMARJOBB! )


Jag har bokat biljetterna till Málaga.

Igår på mammas födelsedag så fixade vi alltihop, så nu är det kirrat. Måste nu bara välja till individuella valet och skicka in papprena till csn.

Måste till polisen och ordna ett nytt pass eftersom det går ut under tiden jag är i Spanien.. massa andra saker hänger över mig som ett stort svart moln.

 men fredrik är snäll idag åtminstone. hihi


Jag fyller år om 14 dagar och skolan slutar om 24 dagar.


Jag kommer inte klara av att ta körkortet, dumma teoriprov som närmar sig, som jag inte kommer klara eftersom jag ingenting kan.. dumma dumma dumma.


Det lustiga är att även om allting känns drygt och det känns som att man inte vill genomgå en massa saker som man vet står på lut, så gör man det iallafall. Det går inte att stoppa tiden, det som händer, det händer.

Egentligen borde jag ta ett djupt andetag och bara slappna av, det blir ändå som det blir.. eller?
Stress är A och O, utan det skulle jag ju leva för länge. På det här sättet så förgiftas min kropp och gör att jag lättare blir fet och ökar chansen till högt blodtryck, depression och för tidig död.


Av easterbunny - 8 maj 2008 15:43


Hejsan där ute!


Idag är det 15,9 plusgrader och himlen är 50% moln och 50% blå himmel. Det har regnat i veckan något så gräset har fått en liten skjuts och börjat växa.


Igår hade jag övningskörning med en körlärare som jag aldrig haft förut, det gick jättebra och allt är lärarens förtjänst. Credit till Bårmans körlärare, allihop!


Jag har gått med tandvärk i flera dagar nu och vanliga värktabletter har inte bitit riktigt. Jag vaknar om natten och i tisdags fick jag nog och ringde till Folktandvården och berättade hur det var. Jag fick en tid i onsdags(igår) och jag längtade ögonen ur mig.

Tanden skulle bort! Jag fick ett datum; den 18 Juni.
Det är långt fram, men jag tänkte "Bara jag får bort den, och aldrig mer! Självklart tar jag tiden!"

Tandläkaren sa att om någon tidigare tid dök upp skulle de höra av sig.

Idag ringde telefonen och tiden blev framflyttad till den 21 maj.

Hurra!


En dag som började med Nationella proven i matematik slutade inte så dåligt trots allt. :) Jag fick ett brev från skolan i Fuengirola, wiho! Tänk att det blir av! Det är för bra för att vara sant!


Mamma fyller år på Lördag.

Jag fyller år om 17 dagar

Skolan slutar om 28 dagar!

Av easterbunny - 5 maj 2008 16:18


Idag var jag o fick mina naglar fixade! Hurra, vad kul det var! Jag hade aldrig varit på manikyr och tack vare att mamma inte kommit ihåg att använda presentkortet jag gav henne förra året i födelsedags present och eftersom det bara återstår några få dagar tills mamma fyller (och presentkortet räcker bara i ett år) så fick jag använda det!


Nu måste jag sticka! jag skriver mer sen! tjing!

Av easterbunny - 3 maj 2008 11:52


Undra om jag har mjölkmage?

Jag har inte druckit mjölk på jähäättelänge och i torsdags (kväll, innan jag skulle sova) fick jag för mig att dricka oboy. Jag har haft ont i magen sen dess. Jobbigt. Vad tror ni? kan det vara pga mjölken?

Jag får kanske vänta tills det går över och sen göra ett litet experiment.

Synd bara att det är så jobbigt att ha ont i magen..


Jag har tittat in på http://www.m925.se/.
Förra våren(?) beställde jag ett par halsband därifrån med gravyr och jag blev så positivt förvånad  över det goda kundbemötandet. Helt otroligt. Senare när jag fick hem mina varor så låg allt packat i ett fint kuvär och i ett par små fina påsar. Allt var så proffsigt.

Nu har mina ögon fallit på det snygga plektrumhalsbandet och jag känner mig frestad att göra ett inköp. Jag får sätta mig ned o räkna pengar o kolla om budgeten håller. hihi!

Halsbandet finns alltså att köpa på hemsidan.



I örnsköldsvik är vädret idag finemang. Inte ett moln på himlen och dewt är 15.6 plusgrader. Igår var det mulet men ändå 17 grader! Jag tycker så mycket om när värmen kommer, solen.. Dagarna blir så mycket bättre då! Men allt det vet ni redan om att jag tycker, eftersom jag tjatar om det för jämnan! :)


Gräset börjar bli grönt.


22 dagar kvar tills min födelsedag.

7 dagar kvar tills mammas födelsedag.

32 dagar tills skolavslutning!


 

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards