Ur livet som lillasyster

Alla inlägg den 21 maj 2008

Av easterbunny - 21 maj 2008 21:13


Idag blev jag en tand fattigare.
Kvart i ett så hade jag tid hos tandläkaren för att operera bort min visdomstand. Det gick bra för att tanden är borta nu.
Det som var mest obehagligt var när de stack mig med bedövning. Det smakar illa och är hemskt. = Inte kul att bli stucken.


Det visade sig att det var infekterat och det fanns var där så det var inte så konstigt att jag gått omkring och haft lite ont.
Nu är det istället ett HÅL där tanden skulle ha suttit. Det känns bra, det kommer ju läka ihop och sen blir det inga mer problem med den tanden igen. =)

Jag hann inte plugga så mycket teori idag, bara en halvtimma innan jag skulle gå iväg till tandläkaren. Efteråt såg jag ut som ett äpple (svullen) och jag hade ont och var ledsen, så då kände jag inte speciellt mycket för att gå tillbaka till ett ställe där chansen att träffa en massa folk är jättestor. Jag tror inte att jag borde ha panik över teoriprovet heller, det kommer nog lösa sig. Imorgon blir det lite teoripluggande på körskolan innan jag går hemmåt.


o Utbildnings fas
o A fas
o B fas
o C fas
o Fordons fas
o Repetitions fas
o Osedda frågor
o Mina svåraste frågor

Jag vet faktiskt inte hur det är med utbildningsfasen? Är det något som man borde göra? Jag var inne och smygkikade på utbildningsfasen och det såg inte ut som de andra faserna jag är van att ha sett.
Det känns iallafall bra att ABC faserna är klara!

Jag vill inte göra alla besvikna på mig, göra mig besviken på mig. Om jag inte klarar av någon del, eller alltihop, av att ta körkortet.. Jag vill inte att det ska hända. Jag skulle tro att det är det som är nackdelen med att vara yngst i en syskonskara. Man kan alltid bli jämförd med äldre (jag menar inte att jag blir det, det kanske bara är en tanke som existerar i MITT huvud, who knows?) som klarat det bättre eller tidigare eller vad som helst. Är man först får man iallafall vara jetsetter. =)


Jag vet iallafall någon som kommer att skratta sig lycklig dagen då alltihop är över, skolan, körkortet, gymnasiet.. ALLT.
Just nu vill jag bara åka iväg så att jag närmar mig dagen då jag får komma hem till Sverige och skaffa mig en fin liten lägenhet och bara bo.
Jobba så att jag kan leva vidare och bo.


Tur att det inte regnar iallafall.

Presentation

Omröstning

Vilket ämne borde jag skriva mer om i min blogg?
 Familj, vänner
 Mina djur, djur i allmänhet
 Studier
 Framtidsplaner
 Mina intressen/Fritid
 Livssyn
 Hypokondri, pedant(ism), hygien-noja :D
 Fortsätt som du gör nu*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards